Consilierii din cadrul Consiliului Local (CL) Vaslui au solicitat ca problema serviciului de salubritate să fie rediscutată cu noul operator.
”Este o nemulțumire în oraș în legătură cu agentul economic care ridică gunoiul menajer. După ce au trecut una sau două luni de când a preluat serviciul de salubrizare, ar trebui să rediscutăm clauzele contractuale. Mă refer la societățile comerciale care au sediul într-un apartament. Dacă înainte aceste societăți plăteau pentru gunoi 60 de lei pentru trei luni, acum trebuie să achite o factură de 70 de lei pentru o singură lună. Este vorba despre cabinetele medicale, dar și în alte situații”, a spus Valentin Dragomir, consilier PNL.
Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, a precizat că la începutul lunii martie 2020, municipalitatea va face o analiză în ceea ce privește serviciul de salubritate și modul în care au fost atinși indicatorii stabiliți în contract.
Începând de duminică, 1 decembrie 2019, SC Financiar Urban SRL Pitești a preluat serviciile de salubritate din municipiul Vaslui. Pentru zona Vaslui (29 UAT-uri), operatorul de salubritate și-a deschis punct de lucru în suburbia Moara Greci. La nivelul reședinței de județ au fost predate către noul operator punctele de colectare, mașinile de salubritate și o parte din forța de muncă care a activat în cadrul fostei firme de salubritate SC Goscom Vaslui.
În prezent, colectarea selectivă a deșeurilor rămâne încă marea problemă nerezolvată, iar noul operator trebuie să se implice mai mult pentru atingerea țintelor de colectare. Potrivit legislației în vigoare, un procent de 20% din deșeurile menajere colectate de operatori trebuie să fie selectate. În caz contrar, unitățile administrativ teritoriale care nu ating acest obiectiv vor suporta penalități de la bugetul local.
(Dănuț CIOBANU)