Efectele COVID-19 sunt simțite peste tot în lume, companiile imobiliare fiind, la rândul lor, afectate în diferite moduri în funcție de zona în care se află și de proprietățile din portofoliu. Pe termen mediu, cei care au astfel de afaceri sunt preocupați de păstrarea valorii proprietăților și a lichidității, de siguranța chiriașilor și a vizitatorilor – inclusiv prin sporirea măsurilor de igienă -, precum și de respectarea măsurilor impuse de autorități, arată o analiză Deloitte.
Pe termen mediu, pentru a se adapta, piața tranzacțiilor imobiliare se concentrează pe online, chiar dacă este un business în principal „face-to-face”.
Ce se va întâmpla pe viitor și cum va fi afectat acest tip de business sunt doar două aspecte abordate de Clubul Profesioniștilot în Imobiliare (CPI), care au organizat, recent, o întâlnire online.
Una dintre concluzii este îmbunătățirea promovării online, de altfel o soluție bună în orice vremuri, fie că vorbim de criză COVID sau nu.
Mijloacele de interacțiune „la distanță” cu potențialii clienți sunt, desigur, foarte utile. Este vorba, aici, atât despre convorbirile obișnuite la telefon, cât și despre apelurile video, inclusiv prin intermediul unor platforme online.
Alex Printz, co-fondatorul rețelei imobiliare Mr. Exclusivitate, citat de imobiliare.ro:
De altfel, comunicarea online poate aduce un plus de apropiere între interlocutori, motiv pentru care popularitatea lor a și crescut semnificativ în ultimele săptămâni, de la instaurarea stării de urgență.
În opinia sa, tot aici s-ar încadra și instrumentele de promovare online a proprietăților – prin tururi virtuale sau filmări – fie că sunt live sau nu.
Pe viitor, însă, este greu de crezut că acest gen de interacțiuni între agenți și clienți vor ajunge să înlocuiască întâlnirile față în față – și, desigur, vizionările de proprietăți.
Nevoia de interacțiune umană va continua, iar aceste soluții sunt bune, dar pentru moment, spune Alex Muntean, managerul agenției brașovene iAdvise, citat de platforma imobiliare.ro.
De altfel, Muntean precizează că, în ultimele săptămâni, compania e care o reprezintă a avut clienți dispuși să facă vizionări de proprietăți.
După ridicarea restricțiilor de circulație, oamenii vor fi mai dornici să iasă și să interacționeze, iar tururile virtuale de acum pot fi un preambul înainte de vizionarea imobilului la fața locului.