Implementarea proiectului european de extinderea a rețelelor de transport local întâmpină numeroase probleme tehnice. Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, a spus că se fac eforturi pentru ca toate aceste probleme să fie rezolvate, astfel încât circulația cu noile mijloace de transport să se desfășoare în condiții normale. Unele trasee, cum ar fi cel de la Gară la baraj sunt foarte lungi și tensiunea din fir se pierde și, de aceea, este nevoie de montarea unor puncte de încărcare în anumite locuri. Respectivele puncte de injecție trebuie să fie alimentate din două surse, atfel încât mijloacele de transport să nu rămână blocate în circulație.
”Am discutat cu proiectantul pe rețele patru ore, pentru că sunt niște întrebări la care nu aveam răspuns. Am trimis o echipă în Neamț, la Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord Est, pentru unele clarificări, din considerentul de a fi totul clar. Vrem ca traseele propuse să fie viabile și să fie realizate în conformitate cu prescripțiile tehnice”, a precizat Vasile Pavăl.
Proiectul privind extinderea rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători este în faza de licitație publică, în vederea achiziționării mijloacelor de transport de călători. Astfel, vor fi cumpărate 18 mijloace de transport călători, din care 8 autobuze hibrid diesel/electric cu minim 67 de locuri și 10 troleibuze nearticulate cu minim 90 de locuri.
Extinderea infrastructurii de transport în comun cu autobuzul și troleibuzul din municipiul Vaslui se va face pe mai multe direcții: traseu 1 – zona Koket (str. Gheorghe Doja), traseu 2 – strada Traian, str. Castanilor (zona liceelor Ştefan Procopiu, Ion Mincu) și traseu 3 – zona Delea – locuinţe (până la Barajul Delea), zonă cuprinsă între Nodul Intermodal și Zona Industrială (DN 2F, după CFS Vaslui). Valoarea totală a acestui proiect se ridică la suma de 108.878.193 lei.
(Dănuț CIOBANU)