Preşedintele USR, premierul desemnat Dacian Cioloş, a găsit ca și variantă pentru promovarea campaniei de vaccinare implicarea unor influenceri, menţionând că politicul nu mai are credibilitate în rândul cetăţenilor.
„Susţinem o măsură care a fost aplicată cu succes în multe state membre UE încă din vară şi vedem rezultatele astăzi, chiar dacă gradul de răspândire al virusului e mare, numărul de morţi e mult, mult mai mic decât în România. Pare să fi fost o măsură eficientă care dă rezultate. Vrem să aplicăm această măsură pentru acele categorii profesionale care intră în contact cu populaţia într-un fel sau altul. De aceea am propus această măsură şi pentru sectorul public, şi pentru sectorul privat. E vorba aici de sănătatea oamenilor”, a explicat preşedintele USR.
El a precizat că doreşte ca persoanele care nu se pot vaccina să aibă acces la testare.
„E nevoie şi de o accelerare a ritmului de vaccinare, dar în acelaşi timp vom pregăti şi măsuri de acces la testare pentru persoanele care din diferite motive nu pot să se vaccineze şi pentru a avea acces la mai multe centre de testare, dar şi pentru ca testele să fie accesibile pentru cei care vor trebui să le folosească”, a precizat Dacian Cioloş.
Pentru că soluțiile actuale au devenit mai puțin credibile, iar oamenii nu mai au încredere în ce văd în spațiul public, Dacian Cioloș consideră că influencerii ar avea un impact major asupra populației.
„Aţi văzut şi măsuri de încurajare a vaccinării, de implicare a unor influenceri care ies din zona politicului pentru că am văzut politicul nu are, din păcate, credibilitate, şi statul în general şi-a pierdut mult din credibilitate. Vlad Voiculescu vorbea de un proiect pe care îl avea de la începutul anului de a lansa o adevărată campanie pentru susţinerea vaccinării, cu argumente care să vină din partea oamenilor cu competenţe în acest domeniu.”, declara Dacian Cioloș.