Pandemia a dezvoltat în rândul românilor un nou obicei: cumpărături online. Fie restricțiile de circulație impuse, fie obișnuința de a sta mai mult în casă, românii au căpătat o plăcere în a face shopping online. Astfel, un studiu recent arată că piaţa locală de comerţ online va atinge valoarea de 18,4 miliarde de lei în anul 2021, în creştere cu 15% faţă de anul precedent, când veniturile au depăşit 16 miliarde de lei. Potrivit datelor transmise de Termene.ro, dacă în anul 2019, companiile din domeniu obţineau profituri de aproximativ 680 milioane lei, la nivelul anului 2020 acestea au obţinut peste 1,23 miliarde lei.
În ultimii patru ani, profiturile generate în acest sector economic s-au dublat în fiecare an, de la aproximativ 160 milioane lei (2017) la circa 370 milioane lei (2018), iar apoi la aproape 680 milioane lei (2019). Ponderea tranzacţiilor online din totalul vânzărilor din retail va creşte, în acest an, spre 12%, de la 10% cât se înregistrase în 2020, trend susţinut de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline.