Fiscul a pus ochii pe creatorii de conținut. De la vloggeri, bloggeri și până la youtuberi, toți cei care își câștigă existența din online trebuie să plătească taxe la stat. Controalele au început de anul trecut, iar inspectorii ANAF au descoperit că unii nu și-au declarat venituri de milioane de lei. Controlați sunt artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări.
ANAf controlează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii
Pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame.
Adrian Bența, consultant fiscal: Dacă eu sunt o persoană fizică care mă ocup cu reclame, la diverse produse, de exemplu parfumuri, atunci trebuie să mă înregistrez la Registrul Comerțului și sunt obligat să țin contabilitate. Se va face o evaluare a supraveniturilor impozabile, persoana fizică depunde declarația unică până în 25 mai, iar până pe 25 mai va plăti impozitul pe venitul generat pe astfel de activități de reclamă și publicitate.
Principalele controlate de ANAf activează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.
ANAF se adaptează evoluției tehnologiei și verificã veniturile obținute din activități specifice mediului online, precum monetizarea publicării de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video, sau din vânzarea de programe/aplicații software pe platforme dedicate.