În timp ce producătorii francezi au spus deja anul trecut că se aşteaptă la un record de vânzări, ei au confirmat acum că vânzările din 2021 au atins o valoare de 5,7 miliarde de dolari, fiind cu 14% peste maximul anterior pandemiei.
Exporturile au ajuns la 180 de milioane de sticle de 0,75 litri, fiind mai mari cu 37% faţă de 2020 şi cu 15% mai mult decât în 2019, în timp ce vânzările în Franţa au crescut cu 25% faţă de anul precedent, pentru a egala vânzările din 2019, la 140 de milioane de sticle, a declarat Union des Maisons de Champagne (UMC).
- Piaţa din SUA a crescut în fiecare dintre ultimii 10 ani, în afară de declinul suferit în 2020 din cauza măsurilor de izolare, au arătat datele UMC.
- Exporturile către Marea Britanie au crescut cu 7% faţă de 2019, la 29 de milioane de sticle, în timp ce livrările către Germania au crescut cu 28%, până la 15 milioane.
- Australia a urmat cu 12 milioane de sticle, după ce exporturile în această ţară au urcat cu 53% faţă de 2019.
Preşedintele UMC, Jean-Marie Barillere, a spus că faptul că a bea şampanie acasă este mai ieftin decât într-un restaurant şi că băutura poate fi cumpărată uşor online a contribuit la creşterea vânzărilor.
Cererea record a încurajat producătorii care s-au confruntat cu cea mai slabă producţie din ultimii 40 de ani în 2021, după ce unele podgorii au fost devastate de îngheţuri şi atacuri de ciuperci de mucegai.
sursă: G4Media.ro