Est News

Propunerea Guvernului de a acorda o subvenție de 0,5 lei/litru este o măsură cu totul ineficientă

Guvernul PSD-PNL-UDMR anunță din nou măsuri ineficiente în raport cu nevoile reale ale transportatorilor rutieri. Propunerea de a acorda o subvenție de 0,5 lei/litru nu este relevantă.
Iată două motive concrete:
• bugetul propus de Guvern ar acoperi SUB 5% din parcul TOTAL de vehicule comerciale, în condițiile în care în România există 165.000 de vehicule destinate transportului rutier de mărfuri și 46.000 de vehicule destinate transportului rutier de pasageri;
• la o rambursare de 0,5 lei/litru, este acoperit un consum de doar 600 milioane litri de motorină, în condițiile în care, în România, consumul de motorină este de 8-9 ori mai mare.
Să vă dau un exemplu și mai clar: un camion parcurge în medie, la nivel național, 9.000 de km, iar la un consum lunar de 30l/100 km, costul lunar cu motorina s-ar ridica la 4.590 euro per camion.
Măsura de rambursare propusă de Guvern ar returna firmelor aproximativ 270 euro/camion, respectiv doar 5,9% din costul lunar al motorinei per camion.
Astfel de măsuri nu pot fi considerate decât o bătaie de joc la adresa operatorilor de transport rutier, care și așa se află la limita supraviețuirii din cauza creșterii inflației și a prețului la carburanți.
Un pachet de măsuri care să ajute în mod real operatorii de transport arată astfel:
– reducerea accizei la motorină și benzină;
– amânare plății taxelor și impozitelor de către firmele de transport rutier, pentru a le oferi suport în cadrul fluxului de bani;
– introducerea unor ajutoare de minimis pentru transporturile comerciale după modelele existente în UE;
– subvenționarea cu 1,5 lei/litru a prețului la carburant;
– obligativitatea indexării tarifului de transport cu costul motorinei la fiecare săptămână;
– măsuri de reducere și amânare a plății taxelor și contribuțiilor sociale de către firmele de transport rutier, pentru a le oferi suport în cadrul fluxului de bani.
Exit mobile version