Est News

Consumul produselor bio a început să crească și în România

Produsele bio au devenit din ce în ce mai căutate, iar contextul pandemic a accelerat acest trend mai ales pentru marii retaileri, care au putut observa această creștere a consumului prin nevoia de a introduce mai multe produse bio la raft. În perioada pandemiei, a crescut consumul de produse bio cu până la 50%, însă dinamica pozitivă a vânzărilor nu este legată doar de modificarea trendului de consum, ci și de evoluția numărului de articole disponibile la raft, a declarat Valer Hancaș, director de comunicare și public affairs Kaufland România.

„Produsele bio sunt într-adevăr căutate, iar contextul pandemic din ultimii doi ani a potențat acest trend ascendent în ceea ce ne privește. În cazul nostru, această evoluție este vizibilă la raft prin creșterea numărului de produse bio. În plus, în ultimii ani, am înregistrat creșteri anuale double-digit, atât în ceea ce privește cantitățile de produse bio vândute, cât și în ceea ce privește valoarea vânzărilor”, a declarat Alina Horgea, directorul mărci proprii și tranziție alimentară, Carrefour România.

 

Topul celor mai cumpărate produse bio de către clienți

Fructele, legumele, lactatele sunt principalele categorii pe segmentul bio cumpărate de clienții marilor retaileri. Printre cele mai căutate produse bio din zona produselor ambalate sunt pastele, uleiul, biscuiții, cerealele, băuturile UHT, fructele confiate și alte articole din gama de produse de bază (făină, mălai, etc.). În ceea ce privește legumele și fructele,  cele mai căutate sunt roșiile, castraveții și ardeii, respectiv  merele, lămâile, bananele, avocado, potrivit reprezentanților Auchan.

„Pe categoria de mezeluri, cel mai bine au performat produsele de marcă proprie, în timp ce pe segmentul de lactate, produsele care au reprezentat un factor important de creștere sunt iaurtul natural și băuturile – lapte, iaurt de băut, kefir și băuturile vegetale. Dintre lactatele bio cu o creștere mai modestă pe parcursul ultimilor trei ani, am remarcat untul și brânzeturile proaspete”, spune Valer Hancaș.

Reprezentanții retailerului Carrefour remarcă și un trend ascendent pentru produsele adresate unor diete speciale, respectiv cele fără gluten, vegane sau pe bază de plante.

„Cât privește mediul online, și acolo am remarcat un apetit crescut pentru produse bio, îndeosebi prin programul Act for Good, lansat la începutul anului trecut. Spre exemplu, în doar un an, userii AFG au consumat 300 de tone de fructe și legume bio – adică 15 kg de fructe și legume bio pe cap de locuitor – 145.000 cofraje cu ouă bio, cât și 913.000 de iaurturi bio și 15 tone de carne bio”, precizează Alina Horgea, directorul mărci proprii și tranziție alimentară, Carrefour România.

 

sursă: economedia.ro

Exit mobile version