Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice.
Miercuri, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă de intrare în vigoare.
De cealaltă parte, opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că “trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”
Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna “limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.
Sursă: Politico