Pentru pregătirea documentației privind gestionarea deșeurilor solide, va fi depus un proiect „Sprijin în pregătirea aplicației de finanțare, pentru proiectul Extinderea sistemului integrat de management al deșeurilor solide în județul Vaslui”. Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, iar valoarea totală a proiectului este de 7.353.830 lei, din care contribuţia proprie a CJ-ului este în valoare de 147.076 lei, reprezentând 2% din valoarea totală a proiectului.
„Scopul proiectului constă în sprijinirea activității CJ Vaslui prin achiziționarea serviciilor de consultanță și expertiză de specialitate pentru elaborarea documentelor suport ale aplicației de finanțare pentru extinderea sistemului integrat de management al deșeurilor. Acest proiect va conduce la atingerea țintelor asumate de România prin Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană și directivelor europene din sectorul deșeurilor”, a spus Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui.
În cadrul primului proiect european pe gestionarea deșeurilor, la nivelul județului Vaslui au fost înființate 5 zone de colectare a deșeurilor: Negrești, Vaslui, Bârlad, Huși, Roșiești.
Activitatea de colectare și transport este realizată în baza următoarelor contracte de delegare a gestiunii activităților de colectare și transport a deșeurilor municipale: pentru Lotul 1 Negrești – contract încheiat între ADIV și S.C. Domighian’s Park SRL, pe o durată de 5 ani; pentru Lotul 2 Vaslui – contract încheiat între ADIV și S.C. Financiar Urban SRL, pe o durată de 8 ani; pentru Lotul 3 Huși – contract încheiat între ADIV și S.C. Urbana SA, pe o durată de 5 ani; pentru Lotul 4 – Bârlad – contract încheiat între ADIV și S.C. Urbana SA, pe o durată de 8 ani; pentru Lotul 5 Roșiești – contract încheiat între ADIV și SC Financiar Urban SRL.
(Dănuț CIOBANU)