Est News

Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia școlară, în ultimii doi ani, în vreme ce rata de participare la educație timpurie a scăzut

 

 

 

 

 

Școala online a agravat disparitățile sociale, lucru care se poate măsura prin:  

 

Organizația Salvați Copiii România anunță extinderea programului de educație remedială estivală pentru copiii vulnerabili și deschiderea grădinițelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a ediție.

 

EDUCAȚIE REMEDIALĂ

La insistențele bunicii, Violeta a fost înscrisă la școală. Abia aștepta clasa I, avea emoții și spera să-și facă prieteni buni. Două săptămâni în care nici nu a reușit bine să înțeleagă ce are de făcut, atât a durat visul. Apoi s-a trezit încremenită în față unei tablete. Uneori se mai strica și atunci venea cineva să o repare, pentru că bunica nu știa să folosească tableta. Violeta s-a străduit să înțeleagă tot ce se preda la școala online. La finalul anului, când s-au redeschis școlile, s-a întors la școală pentru scurt timp, dar sunt atât de multe litere și cifre, un caiet întreg plin de socoteli și rânduri de citit. Echipa de la Salvați Copiii a stat de vorbă cu bunica și a inclus-o pe Violeta în programul de pregătire remedială din această vară.

 

Rezultatele evaluării activităților de educație remedială din vara 2021 ne arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învățare:

 

Organizația Salvați Copiii a atras atenția în mod repetat asupra impactului pe care îl are, în România, situația socioeconomică a familiei asupra rezultatelor școlare ale copiilor. Cele mai recente rezultate disponibile ale PISA (PISA 2018) plasau România printre țările care înregistrează o puternică legătură între statutul socioeconomic al elevilor și performanțele înregistrate de aceștia. Astfel (eliminând toți ceilalți factori), statutul socioeconomic determină 18% din variațiile de performanță ale elevilor (12% media OCDE).

 

Salvați Copiii România recomandă Ministerului Educației să colecteze și să analizeze și date care să reflecte impactul statutului socioeconomic al familiei asupra rezultatelor la testările naționale, pentru a putea lua măsuri adecvate de sprijin și compensare a dezavantajelor.

 

GRĂDINIȚELE ESTIVALE AJUNG LA CEA DE-A 25-A EDIȚIE

Programul Grădinița estivală se derulează din anul 1998, având la bază Curriculumul pentru educația timpurie și respectând cele 5 domenii de dezvoltare a copiilor – dezvoltarea fizică, sănătate și igienă personală; dezvoltarea socio-emoţională; dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii; dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii; capacităţi și atitudini în învăţare.

Programul se adresează copiilor de vârstă preșcolară care nu au mers la grădiniță și care se pregătesc să intre la clasa pregătitoare sau să urmeze cursurile unor grădinițe de stat, obiectivul fiind de a sprijini integrarea copiilor în sistemul de învățământ de masă.

 

Impactul programului:

 

În cei 24 de ani de activități estivale au fost sprijiniți pedagogic, precum și socio-economic, 13.750 de copii – 10.293 de copii la Grădinița estivală și 3.457 de elevi în programul de remediere estivală,  organizați în 531 de grupe.

 

În anul 2022, în cel de-al 25-lea, vor fi organizate activități estivale pentru 2.500 de copii, dintre care 385 de preșcolari și 2.115 elevi, din București și județele Argeș, Brașov, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Hunedoara, Iași, Ilfov, Mureș, Neamț, Olt, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și Vrancea. În București și județele Brașov, Constanța, Galați, Iași, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea vor participa la activitățile educative și de socializare și copii din Ucraina.

 

De asemenea, Salvați Copiii organizează în această vară 20 de tabere pentru peste 700 de copii din România și din Ucraina.

 

Persoană de contact: Liliana Bibac-Moșneguțu, coordonator programe educaționale, email – liliana.bibac@salvaticopiii.ro, tel. 0741933599.

___________________

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii:

De 32 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri și desfășoară programe în peste 120 de țări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obține progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viața acestora. Peste 2.920.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

[1] Rezultatele obținute în urma evaluării inițiale și finale ale grădinițelor estivale din perioada 2012-2021

Exit mobile version