Est News

Tinerii născuți după 1995 (Generația Z) detestă ideea de a lucra de acasă

Deși ar fi de așteptat ca tinerii să fie în fruntea celor care susțin lucrul la distanță, aparent ei sunt de fapt cei care au cel mai mult nevoie de “evadare”. Proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, în cele mai multe cazuri fără familie și copii, de multe ori nici chiar cu un cerc stabil de prieteni, ei au nevoie de locul de muncă pentru socializare și pentru mentorat, se arată într-o analiză a Business Insider.

 

Există, desigur, o mulțime de introvertiți din generația Z care ar fi mulțumiți ca în toată cariera să nu meargă la birou, la fel cum există mulți din generația X (născuți în anii 60-80) și de baby boomers (anii 40-60) care urăsc să lucreze de acasă. Dar decalajul general subliniază dilema cu care se confruntă angajatorii în era muncii la distanță. Lucrul de acasă nu se potrivește tuturor. Stabilirea unei politici de întoarcere la birou nu afectează doar angajații actuali ai unei companii, ci modelează indirect forța de muncă viitoare a companiei, observă Business Insider.

Multe companii, în special în domeniul tehnologiei, au încercat să implementeze un model hibrid, oferind inclusiv angajaților posibilitatea de a munci de oriunde doresc. La suprafață, acesta sună ca un plan ideal: generația Z poate veni la birou, iar generația X poate rămâne acasă. Dar această abordare cu flexibilitate maximă ajunge adesea să se transforme în muncă la distanță, pentru că nu are rost să mergi la birou dacă nu este nimeni acolo. În cele din urmă, oamenii nu mai vin, chiar dacă mulți dintre ei ar prefera să nu muncească de acasă.

În prezent, cei mai mulți angajatori nu au o politică permanentă de lucru la distanță în vigoare. Dar, pe măsură ce generațiile devin din ce în ce mai împărțite în privința filozofiei de muncă, și America corporativă s-ar putea diviza brusc de-a lungul generațiilor sale.

Exit mobile version