Est News

Lucrările la Varianta Ocolitoare a Bârladului au ajuns la aproximativ 43%

Firma care a preluat construcția Variantei Ocolitoare a Bârladului (VOB) s-a ținut de cuvânt până în momentul de față, așa încât, de pe 3 august, când șantierul a fost vizitat de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, împreună cu toți actorii implicați în această investiție, lucrările au crescut cu aproximativ 10 procente.
”Imi mențin obiceiul de a merge periodic pe șantierul VOB. Fac acest lucru de când au debutat lucrările și o voi face până la final. Pentru că sper cu toată ființa să existe un final fericit al acestei investiții, iar până atunci să nu mai existe sincopele care au amânat atât de mult termenul de finalizare. Vineri, 2 septembrie, pe șantier erau 89 de lucrători, de la ingineri până la șoferi, și 53 de utilaje. Se lucra în echipe, repartizate în diverse puncte de pe traseul”, a declarat primarul Dumitru Boroș.
Edilului-șef i s-a comunicat că a fost finalizată stabilizarea și balastarea a 7 km de drum, din cei 11 km cât va avea traseul șoselei, și au fost executate rigole pe o distanță de 800 m, de o parte și pe alta a drumului.
”Am înțeles că munca cea mai migăloasă, cea la care se lucrează și acum și care va mai dura, este la realizarea podurilor și pasajelor. În aceste puncte, terenul a fost înălțat până la 4 metri și va mai fi nevoie de asemenea supraînalțări. Este vorba de mii și mii de metri cubi de pământ și de balast, de sute de transporturi cu umplutură și alte sute de tone de fier-beton care reprezintă structura de rezistență a pilonilor de susținere. Practic, după ce ce trece de această fază, va fi mult mai ușor și mai rapid”, a mai spus primarul Dumitru Boroș.
Silviu Dragoescu, inginerul-șef al șantierului (din partea Concelex, firma constructoare) a precizat că ritmul lucrărilor s-a normalizat și că este foarte posibil ca până în decembrie să fie turnați primii kilometri de asfalt.
”Ne dorim cu toții recuperarea cât mai rapidă a decalajului provocat de stagnarea lucrărilor din ultimul an. Ideal ar fi ca varianta ocolitoare să fie gata în momentul în care vor fi finalizate lucrările la proiectul privind Mobilitatea urbană. Noi asfaltăm la standarde europene toate străzile importante ale orașului, cu buget aproape identic cu cel al șoselei ocolitoare. Sunt două proiecte vitale pentru Bârlad, iar finalizarea lor concomitentă ne-ar aduce un dublu beneficiu: scăpăm de traficul greu și ne bucurăm de străzi nou-nouțe”, a mai declarat edilul-șef al urbei.
Exit mobile version