Astăzi, 11 octombrie 2022, la sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc activitatea prilejuită de semnarea contractului privind achiziția de către IGSU a două nave multirol de stingere a incendiilor, respectiv de căutare-salvare pe mare, finanțat în cadrul Proiectului “Viziune 2020” – Program Operațional Infrastructură Mare.
Încă de la înființare, pe lângă activitățile curente de coordonare, DSU a urmărit îndeplinirea mai multor obiective, dintre care amintim, pregătirea personalului și dotarea cu tehnică de intervenție a tuturor structurilor care sunt parte integrantă a sistemului național integrat de urgență. Astfel, Departamentul pentru Situații de Urgență, prin accesarea fondurile europene nerambursabile, realizate prin IGSU a adus servicii întregului sistem, inclusiv a celui medical de urgență.
În anul 2017, la solicitarea Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă a fost realizat un audit al marinei militare franceze, cei care asigură intervenţiile pe partea de urgenţe militare pe mare, concluzia fiind că lipsesc anumite capabilităţi care trebuie neapărat completate, mai ales pe partea stingerii incendiilor în zona maritimă şi în larg respectiv, pe partea de căutare-salvare şi intervenţii militare pe mare.
În proiectul Viziune 2020, a existat o componentă importantă pe partea maritimă, unde au fost prevăzute nave care să între în dotarea IGSU şi care să completeze lipsurile sesizate în cadrul auditului.
Cele 2 nave multirol sunt ambarcațiuni de căutare-salvare, cu capabilităţi de a recupera persoane şi de a avea la bord 50 de supravieţuitori, între 2 şi 4 pacienţi critici sau 12 pacienţi necritici, pe tărgi. Una dintre aceste nave este clasificată că navă de intervenție pentru pompieri, având o capacitate mare de stingere cu apă şi dacă este nevoie chiar cu apă şi spumă, rol în decontaminare şi în limitarea poluării.
Aceste 2 nave multirol vor creşte nivelul de securitate şi siguranţă în zona maritimă, zona de port şi în larg, ambele nave putând să intervină în condiţii extreme.
Reamintim faptul că în cursul ultimului an, Ministerul Afacerilor Interne prin Departamentul pentru Situații de Urgență și structurile aflate în coordonare, IGSU și IGAv au reușit să încheie contracte ferme pentru livrare de echipamente și tehnică de intervenție în situații de urgență care depășesc că sumă 400 milioane Euro, finanțate în proporție de 85% din fondurile UE nerambursabile.
Acest lucru certifică preocuparea continuă pe care Departamentul pentru Situații de Urgență o are în scopul creșterii și consolidării calității sistemului național integrat de urgență.