La sfârșitul lunii octombrie celebrăm Halloween-ul, iar consumatorii se îndreaptă către produse tip îmbrăcăminte specifice acestei sărbători, produse cosmetice etc. În acest context, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu Aplicația Gratuită InfoCons ce pune la dispoziție alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene, actualizate în timp real.
Prin descărcarea aplicației de pe App Store, Google Play sau App Gallery, consumatorii au acces direct și transparent la alertele rapide pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic și însoțite de detalii precum:
– denumire produs;
– țara vizată;
– gradul de risc;
-orginea produsului;
-dată la care întră alertă în vigoare;
-imaginea cu produsul ce face obiectul alertei;
Pentru organizarea petrecerilor cu siguranță vom achizitona produse specifice acestei sărbători, însă trebuie să fim atenți ce, cum și de unde cumpărăm.
Sfaturi la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte destinate celor mici :
-Hainele pentru copii de până la 7 ani (înălţime 1.34 m), nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi în zona gâtului.
-Hainele pentru 7-14 ani nu ar trebui să aibă în zona capului sau a gâtului cordon, şnur mai lat de 75 mm (7,5 cm) cu capetele libere.
-Hainele pentru copii nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi cu capetele libere mai lungi de 140 mm (14 cm), în zona taliei.
-Hainele pentru copii nu ar trebui să aibă, că şi sistem de prindere în jurul gâtului, şnur, cordon.
-Hainele pentru copii care sunt croite să se lege în partea din faţă, nu ar trebui să aibă partea de şnur care se leagă mai lungă de 360mm (36 cm).
-Şiretul de la pantofi, după ce a fost legat trebuie să fie în totalitate în interiorul pantalonului. Cordonul de la haina copilului, după ce a fost legat nu trebuie să atârne.
-Dacă aveţi deja cumpărate articole de îmbrăcăminte pentru copii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus puteţi să le faceţi dumneavoastră sigure prin eliminarea cordonului sau a şnurului sau prin scurtarea acestora, după caz.
-Dacă aţi cumpărat o haină care nu respectă aceste reguli de bază, aveţi posibilitatea să sesizaţi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
-Articolele de îmbrăcăminte confecţionate acasă, de asemenea, trebui să îndeplinească cerinţele de mai sus.
Pentru crearea măștilor cu produse cosmetice, consumatorii trebuie să fie atenți la următoarele detalii:
-să achiziționeze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţa fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamație; în plus, produsele originale nu se vând în afară lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice „cu sacoşa`;
-să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele ;
-să verifice dacă ambalajul are calitatea corespunzătoare valorii produsului; există posibilități frecvente că un produs zis „de lux`, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere;
-să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;
-să ştie că unii producători şi importatori „de marcă` au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;
-să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afară UE ;
-să ştie că majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată dată de minimă durabilitate precedată de expresia `A se folosi preferabil înainte de`, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se află inscripţionată această dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe;
-să ştie că anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate, ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (ex: 6, 12, 24 luni);
-să ştie că sunt produse la care dată de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci această nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);
-să citească cu atenţie eticheta şi să ţînă cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.