Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelopele de iarnă şi de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puţin de o treime (28,5%) utilizează anvelopele de tip all season, relevă un studiu de piaţă, dat publicităţii marţi.
În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) schimbă anvelopele maşinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuiesc între 800 şi 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope, relatează Agerpres.
Când vine vorba despre sursele de achiziţionare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că îşi cumpără anvelopele pentru maşina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta „hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziţionare a anvelopelor.
În ceea ce priveşte importanţa preţului în momentul achiziţiei de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. De asemenea, 10,2% au afirmat că acordă o importanţă de nivel mediu preţului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puţin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziţionare a anvelopelor pentru maşina personală sunt: marca, eficienţa, rezistenţa, zgomotul produs la rulare, precum şi frânarea şi manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.