Biletele de tren pot fi cumpărate online, la toate trenurile CFR Călători, până la momentul plecării din stație, sistemul informatic „xSell” fiind disponibil de marți, 15 noiembrie, pentru toate cele peste 1.000 de trenuri ale operatorului național. Anterior, aplicația CFR Călători permitea emiterea biletelor online până la momentul plecării doar pentru 75% dintre garniturile de lung parcurs (InterRegio), 65% la garniturile RegioExpres și 32% pentru trenurile Regio, de scurt parcurs. Practic, CFR Călători a avut nevoie de un an și jumătate de la lansarea aplicației pentru vânzarea biletelor online până la operaționalizarea completă (detalii aici)
„În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare și accesibilitate, începând de astăzi, 15 noiembrie 2022, CFR Călători a implementat sistemul xSell-mobile la nivelul întregului personal de tren. Acest fapt permite emiterea legitimațiilor de călătorie, rezervarea automată a locurilor, scanarea legitimațiilor, validarea biletelor online și a titlurilor metropolitane prin intermediul dispozitivelor mobile. Personalul de tren este dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor. Finalizarea implementării acestei soluții permite vânzarea online în trafic intern a legitimațiilor de călătorie la toate trenurile CFR Călători. În plus asigură o servire mai rapidă și mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit pentru achiziționarea biletelor online până în momentul plecării trenului din stația de îmbarcare. Achiziţionarea biletelor online este posibilă de pe site-ul www.cfrcalatori.ro și prin aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” disponibilă în toate magazinele de aplicații: Google Play, Apple AppStore și Huawei AppGallery”, arată un comunicat CFR Călători.
sursa: economedia.ro