Un raport al biroului european de statistică arată că, deşi cursurile online au reprezentat alternativa optimă pentru educaţie în timpul pandemiei de Covid, când populaţia a fost încurajată să limiteze contactul uman, acestea au început să îşi piardă din popularitate pe măsură ce restricţiile au fost eliminate.
Cursurile online sau folosirea materialelor de învățare digitale (e-learning) a înregistrat în 2022 cea mai scăzută pondere în România (8%), urmată de Bulgaria (11%) şi Polonia (15%). Finlanda a avut cea mai mare pondere (50%), urmată de Spania (42%), Suedia și Țările de Jos (ambele 40%).
Eurostat evidenţiază că, anul trecut, 26% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani din UE au declarat că au urmat un curs online sau au utilizat materiale educative online (comparativ cu 28% în 2021). E-learning se referă la alternativa dobândirii sau aprofundării cunoștințelor pe un anumit subiect, cum ar fi îmbunătățirea abilităților lingvistice, extinderea calificărilor profesionale sau pur și simplu pentru distracție.
Sursă: Eurostat