Cel puţin cinci milioane de cărţi de identitate electronice vor fi plătite din fonduri alocate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Guvernul adoptând, în şedinţa de marţi, o Ordonanţă care creează cadrul normativ în acest sens, scrie News.ro.
”Guvernul a adoptat astăzi Ordonanţa pentru modificarea şi completarea unor dispoziţii referitoare la evidenţa persoanelor şi cartea electronică de identitate. Principalele modificări vizează, pe de o parte, crearea cadrului normativ pentru plata de către stat, suportarea de către stat, din fonduri alocate prin PNRR, a costului cărţii electronice de identitate pentru minim cinci milioane de cărţi electronice emise. Primele cinci milioane vor fi cu siguranţă suportate prin PNRR”, a anunţat şeful Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, chestorul de poliţie Cătălin Giulescu.
În actualul ritm de emitere, alocarea prin PNRR ar urma să ajungă pentru eliberarea de cărţi de identitate pentru următorii trei ani, iar pe viitor pot fi prevăzute noi soluţii pentru finanţarea cărţii electronice de identitate.
În prezent, taxa pentru emiterea cărţii electronice de identitate este de 67 de lei.
Pe viitor, atât cartea de identitate simplă cât şi cea electronică vor avea formatul unui permis de conducere, sau al unui card bancar. Elementele de securitate vor fi adecvate pentru a fi eliminate riscurile de securitate pe care le prezintă actualele cărţi de identitate emise începând din 1997.
Cartea de identitate electronică va avea înscrisă sigla Uniunii Europene.
Pe viitor, cărţile electronice de identitate nu vor mai avea trecut pe ele domiciliul deţinătorului, aceste date fiind trecute în aplicaţia informatică privind cartea electronică. În cazul celor care au viză de flotant, viza de reşedinţă va fi înscrisă în suportul de stocare. Pentru cărţile de identitate simple, se emite un document care constituie dovadă de reşedinţă, reglementări în acest sens urmând a fi adoptate în perioada următoare.