Est News

Încasările magazinelor din România au fost în ianuarie cu 5,3% mai mari față de începutul anului trecut

Institutul Național de Statistică anunță că, în prima lună a anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 5,7%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 5,3%, comparativ cu ianuarie 2022.

Evoluția față de ianuarie 2022 este considerată încă una relativ slabă, având în vedere că în același interval, prețurile au crescut în medie cu 15% (totuși, produsele alimentare sunt acum cu 22,5% mai scumpe decât în urmă cu un an). În cazul magazinelor alimentare, cifra de afaceri a fost cu 4,8% mai mare decât în urmă cu un an.

Magazinele care vând mărfuri nealimentare (fără benzinării) au avut încasări mai mari cu +8,3% față de ianuarie 2022, în timp ce hainele s-au scumpit în această perioadă cu mai mult de 8%, iar încălțămintea cu 9,2%. Combustibilii (care includ carburanții) s-au scumpit în ultimul an cu 9,4%, dar încasările benzinăriilor au fost în ianuarie mai mici cu -0,5% față de începutul lui 2022.

Exit mobile version