Home » Administratie » Sprijin de la primărie pentru autorizarea Spitalului Bârlad

Sprijin de la primărie pentru autorizarea Spitalului Bârlad

Autoritățile locale bârlădene speră că, în cel mai scurt timp, problemele legate de lipsa autorizației sanitare de funcționare a Spitalului de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad vor fi rezolvate.

În această lună, ar trebui să se semneze contractul de finanțare între Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Vaslui și Spitalul de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad. Lipsa autorizației sanitare de funcționare este însă un mare impediment, așa că atât conducerea unității medicale, cât și edilii orașului caută soluții. Primul pas a fost organizarea unei întâlniri, la care au participat managerul Ștefan Constantinciu, directorul medical Gabriela Daniș, contabilul șef și șeful Serviciului Investiții, primarul Constantin Constantinescu și directorul executiv Constantin Ciobanu.

„Se pare că noua conducere a spitalului induce populației sentimentul că primăria nu ajută cât trebuie activitatea din spital și că ar trebui să o facă pentru că există pericolul ca gradul unității să fie coborât de la III la IV. Le-am demonstrat cu acte că primăria nu are resurse financiare pentru a ajuta atât cât trebuie spitalul, nu că nu am vrea. Le-am spus că vom face eforturi pentru ca, pe lângă cele două miliarde de lei vechi bugetați la începutul anului, să suplimentăm cu 1,5-2 miliarde. Atât se poate. Când guvernul a hotărât trecerea spitalelor în administrarea autorităților locale, nu a alocat și bani, iar noi nu avem altă sursă de finanțare decât din taxe și impozite, care nu au mai fost majorate de trei ani”, a declarat Constantin Constantinescu în cadrul unei conferințe de presă.

Potrivit sursei citate, arieratele spitalului se ridică la circa patru milioane de lei (40 de miliarde de lei vechi), iar pentru obținerea avizului sanitar de funcționare ar trebui făcute reparații în valoare de peste două milioane de lei.

„Să nu mai spunem că și corpurile A și B, din clădirea principală a spitalului, trebuie consolidate, iar sumele sunt enorme. Ar însemna să dăm bugetul orașului pe șase-șapte ani și să nu mai facem nimic în oraș. Singura soluție ar fi să obțină bani de la guvern sau fonduri de la Uniunea Europeană și am înțeles că deja au început să facă un proiect în acest sens. Pavilionul TBC e clădire de patrimoniu și e mai dificil, iar lucrările de consolidare înseamnă sume enorme. La 800-1.000 euro/mp, la o suprafață de 4.000 mp, ar însemna trei-patru milioane de euro. Nu cred că s-ar putea cu bani de la guvern și de la UE. Din acest motiv, căutăm bani din alte surse. Am făcut deja demersurile pentru expertizarea tehnică a clădirii și încercăm să obținem fonduri din Norvegia sau țările nordice, prin intermediul Ministerului Culturii din România și a ministerului similar de la ei. Iar marți, în ședința de îndată a Consiliului Local, vom pune pe ordinea de zi un proiect prin care să aprobăm planul de conformare în vederea primirii prelungirii avizului de funcționare”, a completat primarul.

Până când se va rezolva problema, contractul de finanțare dintre spital și CJAS Vaslui nu va putea fi semnat. Ca urmare, chiar și pacienții asigurați care se vor interna vor trebui să scoată bani din buzunar pentru orice material sanitar, medicament și intervenție chirurgicală.

Autoritățile locale bârlădene speră că, în cel mai scurt timp, problemele legate de lipsa autorizației sanitare de funcționare a Spitalului de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad vor fi rezolvate. În această lună, ar trebui să se semneze contractul de finanțare între Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Vaslui și Spitalul de Urgență „Elena Beldiman” Bârlad. Lipsa autorizației sanitare de funcționare este însă un mare impediment, așa că atât conducerea unității medicale, cât și edilii orașului caută soluții. Primul pas a fost organizarea unei întâlniri, la care au participat managerul Ștefan Constantinciu, directorul medical Gabriela Daniș, contabilul șef și șeful Serviciului…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

About Mihai Vasile