Home » Invatamant » Au închis poarta liceului, dar au deschis drumul către viață

Au închis poarta liceului, dar au deschis drumul către viață

Sute de liceeni din Bârlad și din zonele limitrofe au intrat în vacanța de vară cu un bagaj impresionat de cunoștințe care îi ajută să-și aleagă drumul corespunzător în viață. Totul a fost posibil prin intermediul unui proiect „Colaborare în dezvoltare și educație pentru tineri”.

De cele mai multe ori după terminarea liceului, elevii sunt debusolați, neștiind încotro să se îndrepte. Pentru o mai bună alegere și o conștientizare a propriilor calități, elevii vasluieni au beneficiat de sprijin, consiliere, dar și de sfaturi despre cum să-și aleagă drumul pe mai departe. Este vorba despre un proiect denumit „Colaborare în dezvoltare și educație pentru tineri”.

Proiectul a început din 2013, iar tinerii vasluieni au privit cu entuziasm această inițiativă. Întrucât a avut succes în rândul tinerilor, dar totodatăși școlile s-au arătat interesate de acest proiect, inițiatorul Cicerone Busuioc își dorește să continue proiectul și în anul școlar ce se apropie cu pași repezi.

Acest proiect se adresează tinerilor, fiind accesibil oricărui nivel de înțelegere și are ca tehnică de lucru comunicarea. Pe lângă comunicare, organizatorii au ales și improvizația, prin care vor să ofere tinerilor un cadru simplu de discuție, oferindu-le astfel libertatea de a-și expune doar propria lor părere asupra subiectului ales spre dezbatere.

Proiectul susține în mod deosebit educația nonformala ca o educație în dezvoltarea conștientă, asumatăși personală a tinerilor. De asemenea, acesta prezintă elevilor din anii terminali, lucrătorul de tineret ca specialist pe domeniul informare și consiliere a tinerilor.

„Acest proiect, nu presupune prezentarea unor noi teorii sau definitii ale educației, cum nu presupune nici o pregătire sau inițiere asupra unei problematici pedagogice speciale, ci este vorba de reconstrucție personală. Altfel spus, nu pregătim tânărul, ca pentru un concurs, ci îi dezvoltăm abilitățile personale pentru a-și forma rezistența la greutăți și la situații noi, și de asemenea la a-și forma capacitatea conștientă de a găsi resurse în sfera personală pentru situațiile ce necesită schimbarea unei stări prin transformare a unei situații simple într-o situație cu avantaje directe pentru tânăr, cum impropriu este și termenul de participare la dezvoltarea sa, termenul corect fiind de îndrumare” ne-a declarat Cicerone Busuioc, inițiatorul proiectului.

Proiectul a fost prezentat în patru licee: Liceul Tehnologic „Petru Rareș” Bârlad, Colegiul Național „Gheorghe Roșca Codreanu”, Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza”, Liceul Agricol „Marcel Guguiani” Zorleni.

Astfel, la Liceul Tehnologic „Petru Rareș” Bârlad, proiectul a fost prezentat claselor terminale, iar tinerii au fost provocați să răspundă asumat, de către inițiatorul proiectului Cicerone Busuioc. Aceștia au fost determinați să conștientizeze că resursele pentru orice acțiune întreprinsă sunt deținute de ei.

Pentru tinerii de la Colegiul Național „Gheorghe Roșca Codreanu” Bârlad, proiectul a fost un bun prilej de discuții pe teme cu un impact puternic asupra ceea ce înseamnă conștientizarea deciziilor, a lucrurilor și acțiunilor care îi caracterizeazăși în același timp îi recomandă.

Proiectul a fost privit cu interes și de elevii de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Bârlad. Liceenii au dorit să afle unde se pot adresa atunci când întâmpină anumite piedici sau trepte din viața lor, astfel că s-a discutat despre apariția pe piața muncii a lucrătorului de tineret.

Tinerii de la Liceul Agricol „Marcel Guguianu” Zorleni, au fost interesați de necesitatea asumării propriilor lor decizii și alegeri.

Drept urmare, tinerii participanti la proiect au identificat beneficiul, dar și importanța implicării conștiente în depistarea prin comunicare a punctelor lor slabe, iar ca parte pozitivă descoperită de initiatorul proiectului a fost certitudinea că tinerii conștientizau aceste puncte slabe ale lor, însă nu le împărtășeau cu exteriorul. (Daniela PORUMB)

Sute de liceeni din Bârlad și din zonele limitrofe au intrat în vacanța de vară cu un bagaj impresionat de cunoștințe care îi ajută să-și aleagă drumul corespunzător în viață. Totul a fost posibil prin intermediul unui proiect „Colaborare în dezvoltare și educație pentru tineri”. De cele mai multe ori după terminarea liceului, elevii sunt debusolați, neștiind încotro să se îndrepte. Pentru o mai bună alegere și o conștientizare a propriilor calități, elevii vasluieni au beneficiat de sprijin, consiliere, dar și de sfaturi despre cum să-și aleagă drumul pe mai departe. Este vorba despre un proiect denumit „Colaborare în dezvoltare…

Review Overview

User Rating: 4.77 ( 3 votes)

About Mihai Vasile

%d blogeri au apreciat: