Home » Social » Teatrul MIC s-a dovedit din nou MARE

Teatrul MIC s-a dovedit din nou MARE

De la început, spectatorii au fost pur și simplu șocați. Pe scenă au evoluat în mod admirabil Cristian Iacob (Jean Francois Mancey) și Ana Bart (Megali Martigue), practic un cuplu la propriu și la figurat.Ciudatele lor raporturi, amanți, având fiecare o familie, aparent consolidată, dar fiind totodată puternic atașați reciproc de peste zece ani, a impus și coordonatele de ordin artistic. Fiecare dintre parteneri își realizează rolul în modul cel mai firesc, demonstrând o naturalețe transmisă plenar publicului.

Pe scenă și în sală s-a instaurat o atmosferă calmă, o liniște care exprimă simpatie și prețuire pentru teatrul actoricesc strigător de evident al celor doi. A urmat în o adevărată potențare de ordin valoare atunci când Ruxandra Enescu (Cecile Moncey) s-a alăturat celor doi dovedind o înzestrare actoricească cel putin egală, în armonie deplină cu partenerii. Umorul plutea covârșitor asupra spectatorilor și, precum marea este mai liniștită tocmai înaintea furtunii, la fel au fost dânsii înaintea izbucniri de râsete și prelungi alauze. Și aceasta s-a petrecut în curând, determinant de transformările, pe roluri, ale personajelor.

Regizorul Moncey reușește cu o rapiditate de invidiat să dea o explicație aparent motivată, situației sale, se afla la un hotel, lucrează la un viitor film. Amanta sa Megali, cu scrâșnete de dinți intră întrâi în rol complex: patronă, recepționeră, chelneriță. Cecile, soția grijulie care își căuta soțul pentru a-i face cât mai plăcute existența cotidiană își dezvăluie cu violență promisele tiranice, devenite total ridicole în postura sa de soție înșelată.

Veselia devine tot mai mare pe măsură intrării în scenă a celorlalte personaje: cuplul de foarte tineri austrieci, ridicoli prin costumația lor tiraleză dar cuceritori de naivi; cuplul care încearcă în zadar să păcălească, curtezană care dovedește o totală lipsă de discriminare în privința numeroșilor să-i clienți; virtualul sinucigaș, redus la realitați atractive al vieței prin mijloace “naturale”, soțul care reușește să depașească orice limite ale naivității.

Tot ce a fost mai sus a făcut parte din comedia “Pensiune Completă” de Pierre Chesnat. Un șir de situații imposibile, în care mereu soții și soțiile sunt la un pas de a descoperi infidelitațile conjugale, dar niciodată nu se întâmplă aceasta. Piesa este de fapt o farsă alcătuită din multe alte farse. Un ansamblu de tradițional și modernitate în teatru, perfect închegat, fără vreo fisură. Da, mai presus de orice, actorii talentați și actrițe frumoase și talentate.

Dan Ravaru

De la început, spectatorii au fost pur și simplu șocați. Pe scenă au evoluat în mod admirabil Cristian Iacob (Jean Francois Mancey) și Ana Bart (Megali Martigue), practic un cuplu la propriu și la figurat.Ciudatele lor raporturi, amanți, având fiecare o familie, aparent consolidată, dar fiind totodată puternic atașați reciproc de peste zece ani, a impus și coordonatele de ordin artistic. Fiecare dintre parteneri își realizează rolul în modul cel mai firesc, demonstrând o naturalețe transmisă plenar publicului. Pe scenă și în sală s-a instaurat o atmosferă calmă, o liniște care exprimă simpatie și prețuire pentru teatrul actoricesc strigător de…

Review Overview

About Mihai Vasile