Home » Invatamant » Proiectul „ROSE”, al treilea an în cadrul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad

Proiectul „ROSE”, al treilea an în cadrul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad

În cadrul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad, s-a implementat, începând cu anul școlar 2018-2019, subproiectul ORIZONT, parte din proiectul privind învățământul secundar -ROSE, finanțat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, sub coordonarea Ministerului Educației și Cercetării. În anul școlar 2020-2021, activitățile proiectului se vor adapta la contextul educațional actual, desfășurându-se online.

Obiectivul principal al proiectului, coordonat de doamna profesoară Alina Maria Sebeni, vizează îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor, în vederea creșterii procentului de promovare a examenului de bacalaureat și a integrării cu succes în viața socială și profesională. În esență, proiectul urmărește să remedieze probleme precum: interesul scăzut al elevilor pentru frecventarea cursurilor, lipsa implicării părinților în susținerea copiilor privind școala, incapacitatea unor elevi de a se adapta la grup, lipsa motivației pentru învățare a elevilor, lipsa de încredere în forțele proprii și teama de eșec, învățarea superficială.

Printre activitățile care se implementează și care s-au derulat cu succes și în anii trecuți se numără: activități pedagogice și de sprijin, activități extracurriculare și activități de renovare și dotare. Astfel, în anul școlar curent, 100 de elevi ai claselor IX-XI beneficiază de pregătire de tip remedial, la disciplinele Limba și literatura română și Matematică, „Reușim împreună!”,iar 50 de elevi de clasa a XII-a, de un program de pregătire suplimentară la disciplinele de bacalaureat, în funcție de profil și de opțiuni – Bacalaureat de succes!”.

Sunt prevăzute și activități de consiliere psihologică, prin care se urmărește creșterea motivației pentru școală, prin dezvoltarea capacităţii elevilor de a se autocunoaşte şi de a-şi exprima într-o manieră pozitivă interesele, aptitudinile, trăirile afective, abilităţile de relaţionare şi comunicare, precum și reflecţiile cu privire la învăţare. Astfel, se formează, în primul rând, abilităţi şi se dezvoltă atitudini, scopul fiind dobândirea încrederii în sine, creșterea stimei de sine, adoptarea unui stil de viață sănătos, ȋnsușirea comunicării asertive, reducerea violenței din școală și pregătirea elevilor pentru o viaţă adaptatǎ societǎții aflate ȋn continuǎ schimbare.

Activitatea ce vizează dezvoltarea personală și orientarea în carieră,„Decide informat!”, are ca scop consilierea elevilor din anii terminali, astfel încât aceştia să fie capabili să îşi poată planifica şi gestiona, în mod optim, traseul educaţional şi profesional.

În privința activităților extracurriculare, elevii beneficiază de un cerc de lectură, „POESIS”, de un curs de educație pentru o viață sănătoasă și de un club, „EMART”, care-și desfășoară activitățile pe două componente: cercul de teatru şi cercul de jurnalism şi fotografie.În cei doi ani de proiect, liceul a fost dotat cu 20 de laptopuri, 10 videoproiectoare, 2 multifuncționale, o tablă interactivă, cărți și culegeri de specialitate, teste psihologice și diverse rechizite.

Toate aceste achiziții, în valoare de aproximativ 80.000 lei, au adus un plus valoare activității instructiv-educative, prin crearea unor spații atractive pentru elevi, profesori și au facilitat adaptarea la contextul pandemic actual.

About admin

%d blogeri au apreciat: