Home » Local » Adidașii Nike, un must-have în garderoba noastră

Adidașii Nike, un must-have în garderoba noastră

Adidașii sunt o încălțăminte foarte populară de mulți ani. Ei sunt purtați de toate clasele sociale. Adolescenții îi adoră, la fel ca și tinerii adulți și persoanele în vârstă. Cel mai evident motiv pentru popularitatea acestor pantofi este confortul lor. Cu toate acestea, există multe alte motive pentru care acești pantofi sunt irezistibili. Vorbim astăzi despre adidașii Nike.

Adidașii Nike sunt peste tot, în picioarele tuturor, indiferent de vârstă sau sex. Mai mult, acești adidași Nike sunt must-have de multă vreme, fie că vorbim de adidași damă sau adidași bărbați. Compania fondatoare a fost creată în 1964 în Statele Unite de Phil Knight și Paul Bowerman, sub numele Blue Ribbon Sport (BRS). Compania, care a fost înființată cu o investiție inițială de 1.000 de dolari, a început să importe pantofi de înaltă calitate fabricați de compania japoneză Onitsuka Tiger. La începutul anilor 1970, BRS a început să își creeze propriile game de încălțăminte, fabricate de subcontractori japonezi, în special Nippon Rubber și Nippon Koyo. Până în 1972, compania a atins vânzări de aproximativ 2 milioane de dolari. În acest an a avut loc și lansarea faimosului brand Nike, compania schimbându-și numele inițial în Nike Inc. în 1978.

Anii ’80 și ’90 au fost martorii internaționalizării mărcii, care și-a crescut constant cota de piață în afara Statelor Unite, în special în Europa, Japonia și Uniunea Sovietică. În prezent, multinaționala operează în aproximativ 120 de țări. De la o piață centrată pe încălțămintea sportivă, firma își redefinește piața prin extinderea acesteia la toate articolele sportive, unde se face de obicei o distincție între încălțăminte, îmbrăcăminte și alte echipamente. Un alt semn distinctiv al companiei Nike este căutarea constantă a inovației și a progreselor tehnologice, ceea ce îi permite să își mențină poziția de lider. Potrivit fondatorului și actualului său director executiv, Phil Knight, o pereche de adidași Nike are un ciclu de viață de șapte ani, ceea ce obligă Nike să inoveze în mod constant pentru a rămâne în frunte. De exemplu, în 1980, Nike a vândut 175 de stiluri diferite de adidași damă și adidași bărbați, față de 772 în 1990 și 1200 de stiluri diferite în 2000.

Care sunt cei mai populari adidași Nike?

Unele modele, fie că vorbim de adidași damă sau adidași bărbați, sunt încă la fel de populare ca atunci când au fost lansate pentru prima dată. Sunt cu siguranță atemporale și par să meargă la nesfârșit.

Adidași Nike Air Force 1

Modelul de adidași Nike Air Force 1, creat în 1982 de designerul Bruce Kilgore, îi datorează numeleavionului prezidențial american. Un nume simbolic, deoarece era destinat să îi ajute pe baschetbaliștii de atunci să zboare spre vârf. Pentru a realiza acest lucru, Kilgore a ales o talpă groasă, evident din cauciuc, în care a ascuns o pernă de aer sub călcâi. AF-1 aproape că a dispărut definitiv la doar doi ani de la lansarea sa reușită. A fost în cele din urmă reintrodus în 1986 și nu a mai părăsit niciodată catalogul Nike.

Adidași Nike Air Max

Dinastia Air Max datează din 1987 și de la proiectarea modelului Air Max 1 de către Tinker Hatfield. Hatfield a fost chemat pentru a menține Nike în topul și a venit cu ideea revoluționară de a face vizibilă tehnologia Nike Air, inspirându-se din arhitectura de sticlă a Centrului Pompidou din Paris. Air Max este mai mult decât un simplu pantof de alergare. Este un proiect care duce până la capăt celebrul sistem de amortizare cu gaz comprimat inventat de Frank Rudy. Hatfield și succesorii săi au lucrat pentru a-i conferi o importanță tot mai mare, în iterații din ce în ce mai moderne și mai sofisticate. Poți cumpăra și adidași damă, și adidași bărbați din acest model.

Adidași Nike în ediție limitată

Constant, puteți găsi o gamă largă de adidași Nike „rari” pe tot parcursul anului. Aceștia sunt adidași damă sau adidași bărbați, în ediție limitată, în sensul că sunt produși în general în număr foarte limitat, chiar mai mult decât cererea, adesea mult mai mare, și că nu se mai găsesc pe stoc la distribuitorii tradiționali, inclusiv pe site-ul oficial al mărcii și în magazine. Acest lucru are, în mod natural, un impact asupra prețurilor.

Dintre toate perechile de adidașii Nike în ediție limitată disponibile în magazine, colaborările ocupă un loc central. Acestea permit gigantului american de îmbrăcăminte sportivă să răspundă eficient la nevoia fanilor săi de ceva nou, injectând în același timp o gură de aer proaspăt în catalogul său.

Nike a început de foarte devreme să lucreze mână în mână cu atleți, artiști influenți și case de modă renumite. Parteneriatul cu Michael Jordan, de exemplu, a început în 1984, în ajunul primului sezon profesionist al jucătorului cu Chicago Bulls. Anii 2000 au văzut apariția unui alt tip de colaborare, în mod hotărât de lifestyle, cu etichete care sunt foarte populare printre fanii streetwear. Printre acestea s-au numărat Supreme, cu care Nike se bucură de o relație creativă prolifică din 2002, și Patta, din 2006. Artistul olandez Parra a preluat pentru prima dată studiourile de design ale Nike în 2005.

Nike – adidași damă sau adidași de bărbați? De ce nu, ambele?

Nike și-a dat seama cu mult timp în urmă că femeile sunt la fel de interesate de adidași ca bărbații, nu în ultimul rând pentru că sunt din ce în ce mai predispuse să îi poarte în fiecare zi. Echipele sale dedică în mod regulat noi versiuni ale clasicilor lor femeilor, și chiar modele de sine stătătoare, cum ar fi Air Force 1 Shadow și Dunk Low Disrupt.

 

About Ciobanu Danut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*