Home » Local » Anul acesta caravana Plata cu PET, inițiativa Carrefour România ajunge din nou în Bârlad și aduce noi beneficii pentru clienți!

Anul acesta caravana Plata cu PET, inițiativa Carrefour România ajunge din nou în Bârlad și aduce noi beneficii pentru clienți!

Carrefour este la a patra ediție a inițiativei Plata cu PET. În perioada derulării campaniei, la Carrefour fiecare PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă adus = 1 fruct/ 1 legumă de la producătorii locali. Pentru că atunci când facem bine, natura ne premiază!

În perioada 5-9 octombrie la hipermarketul Carrefour din Bulevardul Republicii, nr. 320 poți plăti cu PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă pentru fructe și legume românești. Iar dacă vii cu r-PETURI Dorna, recipientul produs din plastic 100% reciclat și reciclabil, vei primi de două ori mai multe produse proaspete de la producătorii locali. Mai mult, anul acesta caravana aduce o noutate! Ambalajele pe care le aduci vor fi stocate de către un RVM (Reverse Vending Machine), acestea sunt echipamente inteligente care au o tehnologie de colectare separată și reciclare a mai multor tipuri de materiale.

Plata cu PET a fost lansată în premieră de Carrefour România în anul 2019, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a fost întâmpinată cu interes de către clienți. În prima ediție, bârlădenii au colectat peste 6000 de PET-uri, în schimbul a peste 2000 de kg de fructe și legume românești de la producătorii locali. 

Campania Plata cu PET a fost lansată de către Carrefour România în parteneriat cu Coca-Cola HBC și GreenPoint Management, cu susținerea GreenPC Ambalaje, Financiar Recycling, Professional Recycle și Envipco România.

„Profesionalismul este una dintre principalele noastre valori. Alături de Carrefour și Plata cu PET suntem de părere că vom reuși să protejăm natura și să reducem impactul negativ asupra mediului. Cuvintele cheie care ne definesc sunt Colectarea și Reciclarea, atribute ale acestei campanii. Fiind unul dintre cei mai importanți reciclatori de PET din România, suntem siguri că prin asocierea cu această campanie, vom face o schimbare mai bună în România.” a menționat Mihail Moloiu, Manager General Professional Recycle

„Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.” a menționat Andrei Dinescu, Director General adjunct GreenPoint.

 

„Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.” spune Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România.

 

 

 

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.

 

Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România este un contributor important la economia locală. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform „Romania CSR Index / Romania CST Index”, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

 

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management este o companie care implementează răspunderea extinsa a producătorilor: preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională și atinge țintele de reciclare/valorificare pentru o cantitate anuală de peste 300.000 tone de ambalaje. Portofoliul companiei include firme de renume din toate domeniile de activitate.

 

Despre Green PC Ambalaje

Green PC Ambalaje este o companie specializată în servicii profesionale de management al deșeurilor pentru companiile care desfășoară activități comerciale și de producție în România. Compania gestionează anual 100.000 de tone de deșeuri de ambalaje, industriale sau periculoase de la cei peste 450 de clienți din toată țara. Rețeaua Green PC Ambalaje deține în acest moment 9 sucursale pentru colectarea, sortarea și valorificarea deșeurilor. Compania are 400 de angajați și o cifra de afaceri de 62,5 milioane de lei.

Despre Financiar Recycling

Prezentă pe piață din 2017, Financiar Recycling este una dintre organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în ceea ce privește ambalajele introduse pe piață. Încă de la lansare, serviciile de calitate și expertiza echipei au contribuit la gestionarea unui portofoliu vast de clienți, din toate industriile: de la FMCG, la domeniul farmaceutic și retail, care și-au pus încrederea în colaborarea cu noi pe diverse tipuri de ambalaje, primare, secundare și de transport. Un

 

avantaj important este deținerea la nivel de grup a unor facilități de reciclare sticlă, ceea ce aduce beneficii evidente în procesul de management al ambalajelor şi deşeurilor de ambalaje.

Despre Professional Recycle SRL

Professional Recycle SRL a fost înfiinţată în anul 2010, și s-a impus rapid ca unul dintre cei mai importanți reciclatori de PET din România. Prin seriozitate și profesionalism, prin calitatea produselor și a serviciilor sale, a câștigat încrederea partenerilor externi și a creat relații solide de afaceri. Societatea deține linii tehnologice de reciclare a deșeului de  ambalaj plastic tip PET, transformând acest tip de deșeu într-o materie primă de înaltă calitate utilizata de companii de renume mondial.

Despre Envipco

Envipco România, parte a grupului internațional Envipco este singura companie din țară care produce local, în județul Alba, echipamente inteligente de colectare selectivă a ambalajelor de băuturi (reverse vending machines), asigurând mentenanță și service. Envipco susține economia României prin producerea și distribuirea echipamentelor către toată Europa, precum și prin alegerea de furnizori locali.

Envipco România face parte din grupul Envipco, producător global de Reverse Vending Machines (RVM) cu 40 de ani experiență în fabricarea și operarea soluțiilor de colectare și reciclare. Cu sediul central în Amersfoort, Olanda, grupul operează peste 8.000 de aparate în 10 țări.

 

About Axinte Radu Alexandru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*