AdministratieLocal

Linie de troleibuz pe străzile Decebal şi Anton Pann! Parcare de tip Park & Ride pe Şoseaua Moara Grecilor

Municipiul Vaslui va aplica prin Programul Regional NE 2021-2027 proiectul „Culoar de mobilitate urbană durabilă Str. Decebal”. Investiția vizează extinderea reţelei de transport public electric prin prelungirea liniei de troleibuz pe străzile Decebal şi Anton Pann. Se va implementa un sistem de semaforizare inteligentă în trei intersecţii și va fi construită o parcare în zona terminus a liniei de troleibuz.

Consiliul Local Vaslui va aproba documentația tehnico-economică aferentă investiției „Culoar de mobilitate urbană durabilă Str. Decebal”. Municipiul Vaslui este unul dintre municipiile reşedinţă de judeţ cu alocare financiară predefinită din Programul Regional NE 2021-2027.

Între priorităţile pentru care reședința de județ are alocare financiară predefinită se încadrează şi Prioritatea 4 Nord Est: O regiune cu o mobilitate urbană mai durabilă.

ADR NE în calitate de Autoritate de Management a Programului Regional NE 2021-2027 a deschis apelul de proiecte pe mobilitate urbană destinat municipiilor reședință de județ, în vederea accesării finanţării.

Municipiul Vaslui intenţionează să aplice în cadrul acestui apel cu proiectul „Culoar de mobilitate urbană durabilă Str. Decebal”.

test

„În zona vizată de proiect, infrastructura actuală destinată transportului public prezintă o serie de carenţe semnificative, care limitează atât eficienţa operaţională cât şi atractivitatea acestui tip de mobilitate în rândul populaţiei. în momentul de faţă nu există o linie de troleibuz

care să deservească strada Decebal şi străzile adiacente, ceea ce face ca locuitorii din această parte a oraşului să nu beneficieze de un mijloc de transport electric, modern şi ecologic”, se precizează în raportul la proiectul de hotărâre.

Printre altele, implementarea proiectului va duce la extinderea reţelei de transport public electric prin prelungirea liniei de troleibuz pe străzile Decebal şi Anton Pann, asigurând astfel conectivitatea electrică între zone importante ale municipiului.

De asemenea, se va implementa un sistem de semaforizare inteligentă în trei intersecţii-cheie (zona de întoarcere a troleibuzelor, intersecţia cu strada Gheorghe Doja şi intersecţia cu strada Sublocotenent loanese Adrian), care să prioritizeze deplasarea troleibuzelor şi să reducă timpii de aşteptare în trafic.

Un alt obiectiv al proiectului vizează îmbunătăţirea calităţii serviciilor de transport public prin creşterea frecvenţei curselor, reducerea timpilor de deplasare şi sporirea confortului pasagerilor și construirea unei parcări de tip Park & Ride în zona terminus a liniei de troleibuz, pe Şoseaua Moara Grecilor, pentru a facilita transferul de la transportul individual la transportul public.

Nu în ultimul rând se urmărește reducerea congestiilor rutiere în zona centrală şi pe arterele principale, prin încurajarea utilizării transportului public în detrimentul autoturismelor personale.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button