Home » Administratie » Șoseaua de centură a Bârladului a ajuns la 32%!

Șoseaua de centură a Bârladului a ajuns la 32%!

În momentul de față, se poate spune că lucrările la șoseaua de centură a Bârladului sunt la un nivel ridicat dacă e să ținem cont de faptul că sunt angrenate importante efective de oameni și utilaje. Conform constructorului, actualmente peste 150 de oameni și peste 100 de autocamioane și utilaje sunt angrenate zilnic pe șantierul unuia dintre cele mai așteptate proiecte de către bârlădeni.

”Pe 23 august 2021, urmare a unei vizite de lucru a primarului Dumitru Boroș pe șantierul Variantei de Ocolire a Municipiului Bârlad, constructorul a informat că, în acest moment, la obiectivul de investiții se acționează, zilnic, cu un număr de 50 de autocamioane, 54 de utilaje (buldozere, excavatoare, buldoexcavatoare, macarale, etc.) și 154 de muncitori. Lucrările se desfășoară pe tot traseul obiectivului, în special la terasamente, poduri, podețe și supratraversări (cea mai lungă fiind supratraversarea căii ferate din partea de sud, care va avea o lungime totală de 240 metri). În paralel, tot în zona sudică, se efectuează lucrări și la repoziționarea conductei de alimentare cu apă a municipiului Bârlad, precum și la amenajarea sensului de intrare în localitate”, se arată într-un comunicat al Biroului de Presă al Primăriei Bârlad.

Conform datelor furnizate de constructor, lucrările sunt realizate, până la acest moment, în proporție de 32%. Varianta de ocolire a Bârladului va avea o lungime de 11,281 (cu o lățime platformă de 10 metri) și va implica, totodată, construirea a patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuțiaUniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

Șoseaua de centură a Bârladului este unul dintre cele mai așteptate proiecte de către comunitatea locală. Odată cu realizarea acestui proiect, traficul greu (și nu numai) va fi redirecționat pe această variantă de ocolire. Practic, vorbim despre o descongestionare a traficului rutier din Bârlad, care în ultimii ani a devenit din ce în ce mai dens, cu mult peste posibilitățile rețelei stradale a orașului. Nu mai vorbim despre deteriorarea accentuată a rețelei de apă potabilă și canalizare, precum și a străzilor și clădirilor, provocată în mod constant de trepidațiile produse de autovehiculele de mare tonaj ce tranzitează zi și noapte orașul.

About Razvan Calin

%d blogeri au apreciat: