Home » National » Rata anuală a inflației ar putea să urce în acest an spre 7%

Rata anuală a inflației ar putea să urce în acest an spre 7%

Pe baza datelor de până acum oferite de Monitorul Prețurilor, se poate observa inflația ridicată din România de la începutul acestui an. Rata anuală a inflației ar putea să urce în acest an spre 7% sau chiar peste, dublă față de limita superioară a intervalului țintit de BNR.

Ziarul Financiar a realizat o analiză a scumpirilor, plecând de la aceste date, folosind prețurile din rețelele Auchan, Kaufland și Carrefour din orașele București, Cluj-Napoca și Timișoara de la liderii pieței din fiecare industrie în parte.

Astfel, s-a dovedit faptul că prețul făinii a crescut cu 20-30% de la începutul anului pentru unii procesatori, iar la raft prețul său a urcat cu 20-40% doar într-o lună.

Acum o lună în București un kilogram de făină tip 650 marca Băneasa costa 2,65 lei în rețeaua Auchan, iar în prezent este 3,75 lei, o creștere de 41,5%. Același produs, tot în rețeaua Auchan, costa 3,15 lei în 8 septembrie în Cluj-Napoca și Timișoara, iar acum costă 3,75 de lei, așadar a suferit o creștere de 19,05%.

Pe lângă făină, a crescut și prețul laptelui, al pâinii, al mezelurilor, al ouălor, al uleiului sau al sucului.

În momentul de față, un litru de lapte cu 3,5% grăsime de la Albalact, liderul pieței de lactate, controlat de grupul francez Lactalis, costa între 4,65 și 4,75 lei la începutul lunii septembrie în București în rețeaua Auchan, iar în prezent este 5,2-5,3 lei, cu 12-14% mai scump. Prețul a crescut și în rețeaua Carrefour cu aproape 2%, ajungând la 5,65 lei. Creșterile se văd și în orașele Cluj-Napoca și Timișoara.

Și în ceea ce privește uleiul prețurile au crescut. Un litru de ulei marca Floriol, produs de americanii de la Bunge, costă acum 9,19 lei în capitală în rețeaua Kaufland, după o creștere de 18% față de luna precedentă. În rețeaua Carrefour are același preț – 9,19 lei, după o creștere de 21% comparativ cu aceeași perioadă. În cazul Kaufland, prețul este la același nivel în toate magazinele din țară, dar în cazul rețelei Carrefour în Timișoara variază între 8,9 lei și 9,63 lei.

Și prețul băuturilor răcoritoare este în creștere. Dacă o sticlă de suc marca Coca-Cola la 2 litri costa 4,6 lei în prima parte a lunii septembrie a ajuns să coste 5,15-5,27 de lei în prima parte a lunii octombrie, în rețeaua Auchan din Capitală, plus, 12-14,5%.

About Axinte Radu Alexandru

%d blogeri au apreciat: