Home » National » Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, dorința de vaccinare a românilor a crescut cu 40%

Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, dorința de vaccinare a românilor a crescut cu 40%

La începutul acestei luni, Reveal Marketing Research a realizat un nou studiu care indică indică faptul că intenția de vaccinare a crescut.

Conform studiului, 40% dintre români declară că intenționează să se vaccineze în viitorul apropiat. . Intenția de vaccinare e mai mare față de ianuarie 2021, când un alt studiu arăta că doar 36% dintre români erau ferm hotărâți să se vaccineze.

Potrivit sondajului realizat în octombrie, la nivel național, 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (68%). În rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (43% pentru bărbați față de 40% pentru femei).

De ce anti-vaccinare?

Printre motivele pentru care românii fug de vaccin se regăsește  eficiența vaccinului (46%), siguranța (58%) și reacții adverse (53%). De altfel, cei care nu vor să apeleze la vaccin spun că folosesc masca și păstrează distanțarea, ceea ce este suficient pentru ei. Alții consideră că odată ce au trecut prin boală, nu mai au nevoie de vaccin.

De ce pro-vaccinare?

Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%).

Categoria de vârstă care înregistrează o rata de vaccinare mai mare sunt  respondenții cu vârsta peste 55 de ani  (70%), motivul invocat pentru aceasta fiind vârsta. Din punct de vedere al educației, cei care s-au vaccinat pentru a evita îmbolnăvirea sunt în proporție de 66% din mediul rural.

Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60% dintre respondenți au menționat această opțiune. Dintre aceștia, respondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%.

Dorința de a-și relua activitățile normale – socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe – constituie alt motiv important care i-a determinat pe români să se vaccineze. 53% dintre români au menționat acest motiv.

Alte motive selectate de respondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.

Studiul de față este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau companiilor farmaceutice. Metodologie: 1012 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021.

About Axinte Radu Alexandru

%d blogeri au apreciat: