„Hopa – Mitică” cu Palatul Administrativ
După Revoluție, jurisdicția Palatului Administrativ a fost un adevărat talmeș-balmeș.
În 1994, prin H.G. nr. 706, clădirea a fost dată în administrare Prefecturii. Patru ani mai târziu, aceasta a fost dată în administrarea Consiliului Județean, prin H.G. nr. 590, pentru efectuarea unor lucrări de consolidare. Învestirea cu dreptul temporar de administrare a fost necesară accesării unui program de reabilitare prevenirii riscurilor seismice, derulat prin Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, aprobat prin H.G. nr. 523/2004. Prin includerea în proiect a lucrărilor de reabilitare și modernizare a clădirii la nivelul cerințelor din documentele standard ale Băncii Mondiale, valoarea totală a investiției s-a modificat, CJ Vaslui nemaiputând asigura suma necesară cofinanțării, astfel că scopul adoptării H.G. nr. 590/2008 nu amai putut fi atins. Prin adresa 5721/12.06.2014, Instituția Prefectului Județului Vaslui solicită, din cauza lipsei resurselor financiare, trecerea în administrarea CJ și a imobilelor situate pe strada Delea nr.1- garaje, beci, magazii și teren aferent -, care necesită lucrări de consolidare. În acest sens, consilierii județeni au aprobat în ședința de ieri proiectul de hotărâre privind emiterea acordului în vederea promovării Hotărârii de Guvern privind trecerea Palatului Administrativ, proprietate publică a statului, din administrarea Instituției Prefectului județului Vaslui în administrarea Consiliului Județean Vaslui. (L.M.)