Apometrele bârlădenilor, citite de asociații
Administratorii asociațiilor de proprietari vor trebui să bată în fiecare lună la ușa oamenilor pentru a le citi apometrele. Vestea nu a picat deloc bine conducerilor asociațiilor de proprietari. Acest lucru va însemna pentru asociații un volum de muncă suplimentar deloc de neglijat și, implicit, angajarea de personal care să preia noile sarcini.
Mihaela NICULESCU
Apometrele bârlădenilor vor fi citite, de acum înainte, de administratorii asociațiilor de proprietari. Este decizia luată, zilele trecute, de consilierii locali, la solicitarea SC Aquavas SA Vaslui.
De fapt, este vorba de punerea în practică a unei legi de acum doi ani (Legii 204/2012), prin care asociațiile de proprietari vor prelua atribuțiile Aquavas privind citirea contorilor individuali de apă, defalcarea consumului și a pierderilor pe fiecare apartament și transmiterea acestora către operatorul de apă și canal.
„Întreaga cantitate de apă livrată unui bloc va trebui achitată de către consumatori, în baza calculelor făcute de reprezentanții asociațiilor de proprietari. Dacă se vor înregistra pierderi, asociațiile de proprietari vor hotărî cum le vor distribui pe apartamente – fie în funcție de suprafață, fie după numărul de persoane”, a declarat Vasile Ungureanu, directorul Aquavas Bârlad.
Sucursala Aquavas Bârlad va întocmi și va trimite facturile cu consumurile transmise de asociații. Asta înseamnă că Aquavas va încheia contracte cu asociațiile de proprietari, așa cum prevede legea și cum asociațiile de proprietari au refuzat în repetate rânduri, când au fost convocate la întâlniri cu reprezentanții Aquavas.
Vestea nu a picat deloc bine conducerilor asociațiilor de proprietari. Punerea în practică a hotărârii Consiliului Local va însemna pentru asociații un volum de muncă suplimentar deloc de neglijat și, implicit, angajarea de personal care să preia noile sarcini.
Mai dificil va fi cu blocurile care nu sunt constituie în asociații de proprietari sau nu fac parte din una, cum ar fi blocurile ANL din localitate. În astfel de cazuri, locatarii vor fi nevoiți să-și desemneze unul sau doi reprezentanti care să se ocupe de citirea și defalcarea consumului de apă, sau să facă demersurile pentru constituirea într-o asociație, fie ea și de bloc.