Vânzările DACIA în Germania și Franța au crescut în primele șapte luni ale anului
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au avansat în primele șapte luni ale anului cu 9,7%, la 30.289 unități, ritmul de creștere fiind de peste trei ori mai rapid decât cel al pieței, de 3%, la 1,8 milioane de mașini.
Cota de piață a Dacia în Germania s-a situat în perioada ianuarie-iulie la 1,7%, potrivit datelor biroului de înmatriculări auto german.
Dintre cele 33 de mărci analizate, 19 au înregistrat creșteri, iar restul scăderi. Cea mai bună evoluție a fost înregistrată de marca Jeep, cu un avans de 38,3%, la 4.958 de autoturisme, urmată de Nissan, cu o creștere de 21,2%, la 36.806 unități. Cel mai mare declin a fost consemnat de Chevrolet, de 68,1%, la 5.132 de mașini. Livrările liderul de piață Volkswagen au urcat cu 1,1%, la 384.767 de autoturisme, iar cele ale Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au crescut cu 7%, la 61.990 de unități. În luna iulie, înmatriculările Dacia au avansat cu 11,2%, la 4.583 de unități, în timp ce piața a înregistrat o creștere de 6,8%, la 270.249 autoturisme. Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,7%. Marca Jeep a consemnat cel mai puternic avans în iulie, de 65,5%, la 917 autoturisme, urmată de Porsche, cu 40,8%, la 2.564 unități și Land Rover, cu 38.8%, la 1.224 unități. Renault a înregistrat un declin de 6,7%, la 8.416 unități. Livrările Volkswagen au urcat luna trecută cu 10,4%, la 61.293 de autoturisme. Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
Înmatriculările Dacia în Franța au înregistrat la șapte luni cel mai mare avans din piață, de 22,4%
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au crescut cu 22,4% în primele șapte luni ale anului, la 66.836 de unități, înregistrând cel mai puternic avans dintre mărcile cu vânzări semnificative, în timp ce piața a urcat cu 1,9%, la 1,1 milioane de mașini.
Cota de piață a mărcii a urcat de la 5,05% în urmă cu un an la 6,06%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Francezi de Automobile.
Lancia și Jeep au fost singurele mărci care au înregistrat o creștere mai puternică a înmatriculărilor decât Dacia, de 79%, la 4.601 autoturisme, respectiv de 40,9%, la 875 de unități.
Vânzările grupurilor franceze au crescut cu 7,5%, la 621.498 de unități, în timp ce producătorii străini au consemnat o scădere de 4,5%, la 481.031 autoturisme.
Înmatriculările grupului Renault, care deține și Dacia, au avansat cu 12,3%, la 285.512 autoturisme, iar cele ale PSA Peugeot Citroen cu 3,6%, la 334.244 unități.
Brandul Renault a crescut cu 9,6% în intervalul analizat, la 219.676 autoturisme.
Dacia Sandero se află în top 10 cele mai bine vândute modele de pe piața franceză, cu 29.158 de unități și o cotă de piață de 2,6%. În top 100 se mai află Duster, cu 26.043 de unități comercializate și o cotă de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 4.310 unități și o cotă de 0,4%, precum și Dacia Lodgy pe poziția 63, cu 4.162 unitți și o cotă de 0,4%.
În luna iulie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 14,7%, la 8.254 de mașini, iar cota de piață a mărcii a scăzut de la 6,44% în urmă cu un an la 5,74%. Piața s-a contractat cu 4,3%, la 143.777 de autoturisme înmatriculate.
Vânzările producătorilor francezi s-au redus cu 4,3% în luna iulie, la 78.319 unități, iar cele ale producătorilor străini tot cu 4,3%, la 65.458 de mașini.
Livrările grupului Renault au scăzut cu 6,3%, la 32.636 de autoturisme, iar cele ale PSA Peugeot Citroen cu 3,1%, la 45.503 unități.
Pe piața autovehiculelor comerciale ușoare, vânzările Dacia au scăzut cu 10,1% în primele șapte luni, la 2.111 mașini, în timp ce în iulie au coborât cu 31,7%, la 250 de mașini.
Franța este cea mai mare piață a Dacia, cu aproape 94.000 de mașini vândute anul trecut.
SursaL mediafax.ro