de Mihaela NICULESCU
Copii talentați sunt peste tot în România, dar nu toți sunt descoperiți. Școlile generale din Ibănești și Băcani încearcă să identifice talente și să le valorifice potențialul. În Vinerea Mare, coordonatorii a două proiecte educaționale inițiate de școlile amintite au organizat o expoziție prin intermediul căreia a fost făcut cunoscut talentul elevilor în domeniul artei quilling și origami, dar și a artei în general.
Pe 10 aprilie, Centrul „Mihai Eminescu” din Bârlad a avut oaspeți elevi din mediul rural. Nu a fost pentru prima dată când copiii de la sate au venit să participe la activități sau să viziteze Centrul, dar pentru elevii școlilor din Băcani și Ibănești a fost o premieră. Prezența lor la Bârlad s-a datorat unei expoziții în care au fost prezentate obiecte create în arta quilling și origami (ouă și iepurași de hârtie), picturi pe sticlă și icoane, lucrări de ceramică cu tematică pascală, etc. Artiștii sunt elevi care participă la două proiecte educaționale. Școala din Băcani continuă până în 2016 proiectul „Suflet, floare și culoare”, demarat în 2012, iar școala din Ibănești abia a început proiectul „Lumină din suflet de copil”.
„Mă mândresc cu elevii școlii din Băcani, care fac parte din acest proiect, și care, sub îndrumarea cadrelor didactice, au reușit să creeze lucrări excepționale. Elevii de la țară sunt talentați, păcat că nu au posibilități pentru a fi remarcați. Activitatea de la Centrul <<Eminescu>> este un fel de cadou pe care l-am făcut lor, pentru a se simți mai respectați și mai apreciați. Pe de altă parte, este și o oportunitate de a ne face și noi cunoscută munca.”, a declarat Maricel Istrate, învățător la Școala Gimnazială din Băcani.
Elevii din Băcani și Ibănești au obținut nenumărate premii la concursuri locale, județene și naționale. Cei din Băcani au luat zece premii în cei trei ani de proiect, iar vecinii lor din Ibănești vin din urmă. Recent, în luna ianuarie, elevii celor două școli au obținut numai premii I și II la concursul național „Să cunoaștem lumea prin origami”, desfășurat la București.
Comunitatea locală le-a fost alături iar primăriile celor două comune au sprijinit financiar proiectele pentru ca elevii să aibă materialele necesare activității de creație.