Bârlădenii se vor delecta pe 28 martie, începând cu ora 19, cu o nouă reprezentație a pianistului de talie mondială Horia Mihail. Pavilionul Muzeal Marcel Guguianu” Bârlad va găzdui pentru al patrulea an consecutiv proiectul intitulat „Pianul călător”, inițiat de Radio România Cultural în urmă cu șase ani. Proiectul este organizat de Centrul Cultural Media Radio România, Asociația Culturală Accendo și Fundația Marconi. La Bârlad, prețul unui bilet este de numai zece lei. Manifestarea este organizată ca de obicei de muzeograful Mircea Mamalaucă, directorul Muzeului „Vasile Pârvan”.
Turneul “Pianul Călător” 2016 a debutat la Chișinău pe 24 martie și se va încheia pe 21 mai la Dumbrăveni. Alături de Bârlad, alte 18 localități din țară vor găzdui seria de concerte și recitaluri care se desfășoară sub genericul „Romantic exclusiv. Chopin”. Celelalte localități în care urmează să concerteze sunt: Roman (26 martie), Iași (27 martie), Tulcea (29 martie), Galați (1 aprilie), Brașov (4 aprilie), București (6 și 8 aprilie, 14 și 15 mai), Sibiu (12 și 14 aprilie), Deva (15 aprilie), Pitești (19 aprilie), Slatina (3 mai), Caracal (4 mai), Câmpia Turzii (7 mai), Alba Iulia (8 mai), Oradea (12 mai) și Cluj-Napoca (20 mai). Pe lângă faptul că publicul din provincie are ocazia să asiste la un astfel de concert de excepție, inițiatorii și-au propus să dăruiască unuia dintre orașele incluse în proiect un pian cu drept de folosință pentru următorii trei ani, cu scopul de a încuraja organizarea altor evenimente muzicale de marcă. În urma primelor cinci ediții ale turneului, câte un „pian călător” pus la dispoziție de Radio România a rămas în Mediaș, Sânnicolau Mare, Tulcea, Roman și Deva.
În 2011, repertoriul i-a aparținut în întregime compozitorului maghiar Franz Liszt, iar în 2012 a „străbătut” aproape trei secole de istorie. În 2013, seria de concerte a avut în prim-plan doar compoziții ale marelui clasic Ludwig van Beethoven. Un an mai târziu, „Pianul călător” a fost dedicat exclusiv lui Wolfgang Amadeus Mozart, iar în 2015, turneul nu a mai fost centrat pe un singur compozitor, ci au fost „atinse” arii de Johannes Brahms, Franz Liszt și Robert Schumann. (G.P)