National

Studiu World Vision România: Aproape unu din trei copii din mediul rural a luat sub 5 la Evaluarea Națională

Copiii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 la Evaluarea Națională față de cei din mediul urban. Mai exact, aproape unu din trei copii de la sate n-a reușit să ia o medie peste 5 față de unu din 10 elevi din mediul urban, arată datele oficiale. În același timp, elevii din orașe au luat de zece ori mai multe medii de 10 față de copiii de la sate.

Diferențe semnificative se văd și în privința mediilor peste 9 între elevii din mediul urban și cei din mediul rural. În mediul urban, sunt de zece ori mai mulți elevi cu medii de 10 față de mediul rural, de șapte ori mai multe medii între 9,5 și 9,99.

Rezultatele din mediul rural și mediul urban: anul acesta versus anul trecut

Anul trecut, 37,43% dintre copii de la sate au luat sub 5 față de 14.35% din mediul urban. Așadar, se menține o diferență de circa 20% între elevi (în funcție de mediul de rezidență) față de anul trecut.

Tot anul acesta, elevii din rural au înregistrat de două ori mai multe medii între 5 și 5,49 comparativ cu elevii de la orașe. O diferență aproape dublă este și la notele între 5,5 și 5, 99.

Cauzele clivajului dintre rural și urban:

„Din păcate, vedem aceleași diferențe, mari, ca în anii trecuți. Cel mai mare clivaj se vede la proba de Matematică, unde peste 36% dintre copiii de la sate au luat sub 5. Comparativ, în mediul urban 14% au obținut note sub acest prag. La Română, aproape unu din patru elevi de la sate nu au reușit să obțină o medie sub 5. Aceste cifre dureroase evidențiază mai multe probleme: elevii din mediile cele mai vulnerabile primesc prea puțin sprijin educațional acasă și la școală, avem foarte mulți adolescenți care n-au acces la resurse de bază precum rechizitele, iar școala rămâne neatractivă. Având în vedere că 40% dintre elevii care au participat la examen sunt din mediul rural, aceste rezultate ar trebui să fie de interes prioritar pentru toți decidenții din educație“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

„Este clar că în comunitățile vulnerabile este nevoie de măsuri integrate care să contribuie la creșterea calității educației. Asta presupune investiții în formarea profesorilor, în infrastructura fizică și digitală și implementarea unei metodologii unitare pentru a combate factorii de risc legați de abandonul școlar. Nu în ultimul rând, trebuie să avem în vedere că unul dintre efectele pandemiei a fost pierderile de învățare“, a mai explicat Mihaela Nabăr.

Potrivit datelor din ultimele rapoarte realizate de fundația World Vision România pe comunitățile cele mai vulnerabile din mediul rural:

  • Aproape jumătate dintre părinții care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute cu lecțiile la matematică;
  • Pentru unu din cinci părinți de adolescenți, cel mai greu a fost să ofere sprijin la Limba Română;
  • 24% dintre copii nu sunt ajutați de nimeni la teme;
  • 14% dintre părinții elevilor de gimnaziu spun că nu fac nimic dacă ai lor copii nu se descurcă la teme;
  • 47% dintre elevii spun că le place doar uneori sau nu le place niciodată;
  • Aproape o treime dintre profesori spun că proporția elevilor cu pierderi de învățare este între un sfert și o jumătate din totalul clasei;
  • Doar 67% dintre părinți susțin că profesorii folosesc metode atractive de predare;
  • Doar 35% dintre adolescenți au suficiente rechizite și cărţi pentru școală.

 

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button