Business

Un roman de 40 de ani conduce business-ul de 20 mil. euro al Marks&Spencer din Balcani

Sorin Stancu a preluat, dupa 15 ani in grupul RTC, business-ul de peste 20 mil. euro al britanicilor de la Marks&Spencer, unul dintre cei mai importanti jucatori in retailul de fashion. Dupa ce la inceputul anilor 2000 privea brandul drept unul exclusivist, in prezent spune ca cele sase magazine din Romania reprezinta o optiune accesibila romanilor, fapt demonstrat si de cresterea cu doua cifre a valorii bonului de cumparaturi. Sorin Stancu, 40 de ani, a preluat conducerea Marks&Spencer in anul 2012, iar in prezent coordoneaza operatiunile celor 18 magazine detinute de britanici in sase tari din zona Balcanilor.

In Romania, primul magazin de imbracaminte M&S a fost deschis in anul 2000, in Bucuresti.

“A fost unul din pionierii in retailul de fashion. Cand cumparam un cadou pentru un prieten de la Marks&Spencer ne strangeam 3-4 pentru a-l putea achizitiona, era un fel de Hugo Boss al zilelor actuale”, isi aminteste zambind actualul CEO M&S pe zona Balcanilor. La momentul respectiv piata de imbracaminte din Romania era in proportie de 90% “in regim de consignatie”, in Bucuresti existand un singur centru comercial. Nici oferta de branduri international nu era una bogata, mai spune Stancu. “Vorbeam de M&S, Stefanel si cam atat. In momentul actual piata este extrem de competitiva, o vad destul de dezvoltata comparativ cu alte piete din regiune, majoritatea brandurilor sunt aici. Insa, pe anumite nise, cred ca mai este loc si aici ma refer la segmentul de lux. Vorbim doar de cateva branduri si nu de o zona stradala unde poti gasi mai multe marci de lux asa cum se intampla in alte capitale europene”, declara Sorin Stancu.

Pe plan local M&S detine sase magazine in Bucuresti, Iasi si Constanta. Anul trecut, singurele locatii deschise au fost cele din Constanta si Sofia (Bulgaria). Pentru 2014 retailerul nu are momentan in plan nicio deschidere noua.

“Cred insa ca actualul Lipscani, un fel de Fata Morgana despre care toata lumea vorbeste insa putini fac lucruri concrete, va deveni o destinatie de shopping pe viitor. Ne uitam la multe zone pentru extindere, si stradale si mall-uri. Pe stradal nu exista consistenta, acea zona pietonala este destul de fragmentata, cu spatii insuficient de mari, in cladiri vechi. Brasovul este de asemenea pe lista noastra de interes. Insa, concret pentru 2014 nu avem in plan deschideri de magazine. In retail suntem putin cam lacomi, nu se fac lucruri ani de zile si dintr-o data se misca prea mult”, spune Stancu. Acesta sustine ca principalul indicator pe care compania il ia in considerare atunci cand deschide o noua locatie este potentialul sau de a genera un “venit solid si pe termen lung”, in conditiile in care in retail “toata lumea investeste pentru urmatorii 15-20 de ani”. De asemenea, Sorin Stancu sustine ca pe lista de obiective este si lansarea vanzarilor online, proiect pentru care insa compania britanica nu a fixat inca un termen exact. In prezent, M&S vinde online doar in Marea Britanie, Franta si Benelux.

La nivel mondial Marks&Spencer reprezinta o afacere de 10 mld. euro in 2013, in crestere cu 1,3%, in timp ce operatiunile din afara Regatului Britanic reprezinta 1,1 mld. euro (+4,5%). Fara a oferi detalii suplimentare, Sorin Stancu sustine ca afacerile din Romania au avansat anul trecut cu peste 10%. Printre cei mai importanti jucatori pe piata locala de imbracaminte se mai numara Inditex (Zara) si H&M, companii care ocupa primele doua locuri din industria de profil la nivel mondial. Romanii aloca anual suma de 300 de lei pentru achizitiile de imbracaminte si incaltaminte, potrivit Euromonitor.

Sursa

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

Back to top button