Invatamant

„Visând la aștri”

Acum câteva zile Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad a găzduit festivitatea de premiere din cadrul Concursului Național de Grafică, Pictură și Fotografie „Visând la aștri”, ediția a VIII-a. Organizatorii, Asociația Astronomică „Sirius” – Club UNESCO, în parteneriat cu Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad, Asociația „Artă. Tradiție. Cultură” și Palatul Copiilor Tulcea, au stabilit două secțiuni, pe grupe de vârstă: Grafică/pictură (4-6 ani, 7-10 ani, 11-14 ani, 15-18 ani, peste 18 ani) și Fotografie (8-11 ani, 12-16 ani, peste 16 ani).

„Competiția permite copiilor și elevilor să experimenteze crearea unor lumi noi și, în același timp, să își exprime propria poveste, să exteriorizeze, prin cuvânt, imagine și desen, lumile lor interioare. Expoziția «Visând la aștri» surprinde evenimente cosmice imaginate sau fotografiate, compoziții având ca subiect «Universul», «Planeta Pământ», fenomene astronomice și compoziții cu subiect SF. Ediția a VIII-a a înregistrat cea mai mare participare – peste 800 de copii și elevi. Calitatea deosebită a lucrărilor este demonstrată și de numărul de copii și elevi premiați: 280”, ne-a declarat profesorul Ioan Adam, președintele Asociației Astronomice „Sirius”. O bună parte dintre lucrările premiate au fost expuse în Sala de Marmură a Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad. Participanților le-au fost oferite diplome și revista „Pași spre infinit”, din partea liceului și a Asociației Astronomice „Sirius”. „Vreau să le mulțumesc domnului profesor Eugen Iftene, membru al Uniunii Artiștilor Plastici și președintele juriului pentru secțiunea Grafică/pictură, și domnului profesor Niculae Dobrescu, președintele juriului pentru secțiunea Fotografie”, a completat profesorul Adam.

Proiectul „Visând la aștri” încurajează elevii și cadrele didactice să utilizeze o astfel de modalitate educațională pentru a face cunoștință cu domeniul fascinant al astronomiei.

Adriana Șușnea

Review Overview

User Rating: 4.55 ( 1 votes)

Related Articles

Back to top button