Cumpara click-uri sa vanda produse: ce retailer atrage cei mai multi vizitatori din trafic platit
In general, traficul magazinelor online vine din motoare de cautare – in principal Google; parte din acest trafic este insa platit, in mare parte Google AdWords. Afla din graficele de mai jos ce pondere din traficul unor magazine precum eMag, Altex sau Domo provine din cuvinte cheie platite si care sunt acestea.
Retailerul eMag.ro a atras in martie circa 6,3 milioane de vizite pe site. In ultimele trei luni, 41,2% din traficul total a provenit din cautari. 86,71% a fost din cautari organice in timp ce 13,29% este trafic platit, conform SimilarWeb.com. eMag pune accent in cuvintele cheie platite pe terminale mobile. Primul keyword cumparat de companie este Samsung Galaxy S3, urmat de LG G2 si de Rca ieftin (eMag vinde si polite de asigurare obligatorii – n.r.). Altex.ro a atras in martie circa 1,5 milioane de vizite. In ultimele trei luni, 48,8% din trafic a provenit din cautari, 5,77% fiind cautari platite. Spre deosebire de eMag, Altex a cumparat cuvantul cheie “iPhone 5S”, urmat de “Samsung Galaxy S4” si “Tableta Allview”. Domo.ro a atras in martie circa 770.000 de vizite, 51,4% dintre acestea provenind din rezultate ale motoarelor de cautare. 22,5% dintre acestea au fost rezultate platite, restul de 77,4% fiind organice. Cele mai de succes keyword-uri cumparate de Domo pentru a atrage trafic au fost chiar numele companiei – “Domo” si “Domo.ro”, urmat de “Domo Timisoara”. Este o alegere poate nu foarte inspirata, avand in vedere ca oricum oamenii ce cauta “Domo” online vor gasi in primul rezultat numele companiei. Flanco.ro a atras in martie circa 760.000 de vizite. In ultimele trei luni, 47,9% din traficul total a provenit din search, 10,1% fiind pe baza cuvintelor platite. Principala sintagma cheie cumparata de Flanco este “Televizoare ieftine”, urmata de “Lg 42Ln5400” si “tableta samsung galaxy tab 3”. Cuvintele cheie sunt complementare fata de eMag. Cel.ro a atras in martie circa 1,5 milioane vizite, 51,9% din trafic provenind din cautari. Spre deosebire de toti ceilalti concurenti, traficul platit depaseste cu mult 50% din acest trafic (59,1%). Cuvintele cheie cumparate de Cel.ro sunt mai generaliste – “Telefoane Mobile”, urmat de “Tablete” si “Telefoane”. Evomag.ro a atras in martie circa 680.000 de utilizatori, doar 28,8% dintre acestia provenind din search. Din aceasta pondere, 13,3% este pe baza cuvintelor cheie platite. Ca si Domo, Evomag a platit pentru cuvantul cheie “Evomag” (!), urmat de “Samsung Galaxy S4” si “Nokia Lumia 520”. Elefant.ro a atras in martie circa 1 milion de vizite, search-ul aducand o pondere de 36,1% din acestia. 31,2% a reprezentat trafic platit, in ultimele trei luni. Elefant.ro a cumparat cuvintele cheie “Elefant.ro”, “Elefant” si “Elefantul Cici”. Miniprix.ro a atras in martie circa 990.000 de vizite, dintre care 37,7% au provenit din search. Din aceasta pondere, 10 procente a fost trafic platit. Cuvintele platite cele mai importante sunt “Haine Tari”, “Miniprix” si “Incaltaminte barbati”.
Sursa: wall-street.ro