Pană cu repetiție
O pană de curent produsă, marți, în mai multe zone din Bârlad era cât pe ce să provoace pagube serioase. Ca și la sfârșitul lunii februarie, când în jumătatea de nord a orașului s-au „prăjit” sute de aparate electrice, problema a fost că, odată cu reluarea furnizării curentului electric, tensiunea de pe rețea înregistra cu mult peste 220 V.
Episodul petrecut la finele lunii februarie, când o avarie produsă la rețeaua de distribuție a curentului electric a lăsat pe întuneric o jumătate din Bârlad și a ars sute de echipamente, era să fie repetat în această săptămână. Mai exact marți dimineață, în jurul orei 9, când o nouă avarie apărută la rețea a dus la sistarea furnizării curentului în mai multe cartiere. Este vorba despre zonele Deal, Stadion, Grădină și Centru, unde curentul a tot picat și a tot revenit, pe parcursul mai multor minute, existând posibilitatea ca aparatura electrocasnică aflată în priză să se ardă. Cu atât mai mult cu cât, ca și în februarie, după ce echipele E.ON au rezolvat defecțiunea și s-a reluat furnizarea curentului, tensiunea de pe rețea înregistra cu mult peste 220 V.
„Nu pot să spun exact cât timp a fost întrerupt curentul. Știu doar că, la început, timp de vreo cinci minute, au fost «șuturi de curent». Ba se lua, ba revenea și imediat se lua iar. Iar apoi, după ce becurile au filat câteva minute, curentul s-a luat pentru mai mult timp. Când a revenit, tensiunea era mai mare de 220 V. Bine măcar că nu mi s-a ars nimic, însă nici bine nu cred că au făcut acele șocuri”, ne-a spus un bârlădean.
„Un incident în rețeaua subterană de distribuție, produs pe data de 20 mai, în jurul orei 9, a afectat alimentarea cu energie electrică la unii consumatori din zonele centrală, Deal, Grădină și Stadion, din municipiul Bârlad. În urma intervenției echipelor E.ON Moldova Distribuție, alimentarea cu energie electrică a fost reluată treptat, în aproximativ 45 de minute de la producerea incidentului, la toți consumatorii afectați. Regretăm disconfortul produs de această întrerupere și asigurăm consumatorii că echipele E.ON Moldova Distribuție intervin cu promptitudine ori de câte ori există astfel de situații, astfel încât alimentarea cu energie electrică să fie reluată în cel mai scurt timp posibil”, se arată în comunicatul transmis de E.ON Moldova.