Jazz și muzică ușoară – noile discipline școlare
Cele două alături de arhitectură și șah sunt noile discipline opționale introduse în noul an școlar ce urmează.
Elevii și liceenii vor avea, în noul an școlar, noi materii opționale. Pe lângă disciplinele obișnuite pe care le-au studiat până în prezent, în programa școlară vor fi introduse ore de șah, arhitectură, jazz sau muzică ușoară. Fiind vorba de o disciplină opțională, copiii vor putea alege să studieze ce le place mai mult, sau rămâne la alegerea profesorului.
Pentru elevii din clasele a III-a și a IV-a, materiile opționale introduse sunt „Educație pentru arhitectură” și „Educație prin șah” (la alegere). Prichideii vor avea ocazia să afle informații despre modul în care se construește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură. În plus, programa îi va antrena pe aceștia în diverse activități în aer liber, centrate pe identificarea de către elevi a conceptelor învățate în clasă.
Pe de altă parte, liceenii care studiază muzica vor avea de ales între jazz, istoria jazz-ului și muzica ușoară.
Disciplina „Muzică vocală de jazz – muzică ușoară” se adresează elevilor din clasele IX-a și a XII-a, de la filiera vocațională, profilul artistic, care au specializarea muzică. Ei vor studia genurile și formele muzicale (ragtime, blues, boogie-woogie, bebop, jazz afro-brazilian), dar vor și dezvolta competențe specifice, precum interpretarea vocală creativ-expresivă și vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup.
„Istoria jazzului” se adresează elevilor din clasele a XI-a și a XII-a, care vor face cunoștință cu originile și contextul istoric al apariției jazzului. Liceenii vor învăța să opereze cu concepte și termeni specifici, dar și să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură și dans.
La Bârlad, liceenii care vor face cunoștință cu jazz-ul sunt cei de la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”. (Daniela PORUMB)