Lovitură pe piața media
Consiliul Concurenței a sancționat 11 companii din industria media cu amenzi totalizând 3,2 mil.euro pentru că au participat la o înțelegere având ca obiect eliminarea agențiilor concurente de pe piața comercializării serviciilor de comunicare prin media.
Cele 11 companii implicate și sancționate sunt: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).
„Acțiunile comune, prin care companii concurente își coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurență. Consiliul Concurenței a ținut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza și promova un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul în piața media. Considerăm că existența unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerințele specifice pieței, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toți actorii din piață” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Potrivit unui comunicat al instituției, Consiliul Concurenței colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparența și profesionalismul pe această piață, astfel încât clienții să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calității serviciilor și prețul acestora.
Sursa: money.ro