Administratie

Șoferii bârlădeni, nemulțumiți de limitatoarele de viteză

Mai mulți conducători auto din Bârlad se plâng de prezența limitatoarelor de viteză: sunt prea înalte, prea dese și dispuse alandala. Primăria Bârlad susține că limitatoarele sunt singura soluție pentru a preveni accidentele rutiere și pentru a proteja drumurile și construcțiile.

Simona MIHĂILĂ

Montarea limitatoarelor de viteză pe podul de pe strada Ioan Popescu din Bârlad a creat serioase nemulțumiri în rândul conducătorilor auto.

Ieri, câțiva dintre ei i-au contactat pe reporterii Est News pentru a-și exprima revolta față de maniera în care au fost construite aceste limitatoare. Oamenii s-au plâns că Primăria Bârlad nu a ținut cont de prevederile legale atunci când au luat măsura de restricționare a vitezei, plantând în covorul asfaltic niște dune care ar fi distrus, deja, mașinile mai multor bârlădeni.

„Este o adevărată crimă ce se întâmplă pe această stradă. Un drum sau două sunt de ajuns să ne distrugă mașina, oricât de încet am conduce. Cel mai mult au de suferit autoturismele cu gardă joasă, care ating cu sașiul dâmburile de asfalt. Dacă vă uitați cu atenție pe dunele acelea veți observa zgârieturi adânci în asfalt. Acele zgârieturi sunt produse de sașiul mașinilor, de baia de ulei. O baie de ulei costă milioane de lei”, ne-a spus unul dintre conducătorii auto.

Șoferii spun că felul în care au fost construite aceste limitatoare de viteză încalcă legea: „Legislația rutieră oferă două soluții pentru reducerea vitezei: indicatoare sau covoare cu limitatoare – sub forma acelor ciupercuțe – care să nu depășească înălțimea de 5 până la 7 centimetri. Pe când, la noi, este un calvar. Dunele acestea nu sunt legale”.

În afară de înălțime, conducătorii auto contestă frecvența respectivelor dune, dar și poziția lor în carosabil.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=jEWuDhRKVcI&w=560&h=315]

„Sunt foarte dese. E inutil. O mașină nu are când să prindă viteză odată ce depășește un dâmb din acela. Parcă sunt construite înadins să ne distrugă autoturismele. Nu au nicio logică. Nu este explicabilă, de asemenea, prezența dunelor de limitare a vitezei pe banda de urcare în rampă. Aș putea înțelege la coborâre, una, două sau trei, dar construite pe o suprafață rezonabiă în care șoferul să nu aibă timp de creștere a vitezei, dar nici să-și strice mașina”, spune un șofer.

O consecință negativă a faptului că limitatoarele sunt amplasate alandala e faptul că, pentru a scăpa de limitatoare, autovehiculele care urcă părăsesc banda lor de circulație și intră pe banda destinată coborârii, acolo unde nu există limitatoare (foto). Situația nu face decât să expună la creșterea numărului de accidente.

limitatoare_vitezaToate aceste nemulțumiri au fost consemnate într-o petiție semnată de mai mulți conducători auto din Bârlad și înaintată Direcției rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.

Reprezentanții Primăriei Bârlad susțin că nu există nimic ilegal și că limitatoarele de viteză sunt necesare pe acel pod, mai ales că foarte aproape este o curbă strânsă extrem de periculoasă, iar cei mai mulți șoferi nu-și pot controla tentația de a accelera.

„Strada Ioan Popescu este una dintre arterele dificile ale orașului, tocmai pentru că face parte din ansambul de străzi pe care se derulează traficul greu din oraș. După cum se știe, pe aceasta stradă au mai existat limitatoare de viteză care au fost scoase tot ca să nu mai existe discuții. S-a revenit la această măsură, deoarece ni s-a semnalat de nenumărate ori pericolul la care vitezomanii îi expun pe pietoni și pe șoferii corecți”, a declarat Constantin Nițuc, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bârlad.

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

10 Comments

  1. Ba frate…. eu de cand stiu podul ala, nu am vazut nici un accident! ce accidente? despre ce e vorba??
    P.S. stau in zona

  2. domnule nituc de ce nu a-ti considerat legal sa chemati ecarisajul asta vara cand v-a murit in poarta un caine si l-ati dus pe ulita care vroiati sa o inchideti….nu v-ati gandit atunci ca puneti in pericol viata pietonilor?

  3. Este imperativ ca primaria sa schimbe masinile(remodelate in limitator) celor ce s-au agatat in limitatoarele lor inalte si de prost gust, cu masini noi din aceeasi marca !!!

  4. Buna ziua! Acele limitatoare idioate sunt puse doar pentru a limita înclinarea locuinței unui rrom ce s-a zgârcit la construirea fundației și care nu are nici o autorizație sau aprobare de proiect pentru acea casa. Totul este politic nea Titi îl tine în brate pentru multitudinea de voturi pe care i le aduce clanul rrom.Sunt prea dese si prea inalte dalmele alea aseara am lovit cu pragurile mașinii o totala anomalie ținând cont ca și asa varianta aia e distrusa de peticiri și mii de dâmburi!

    1. Uimitor este ceea ce invoca Nituc,purtatorul de cuvint al primariei ca acele dilme au fost puse impotriva soferilor vitezomani.Eu locuiesc in zona stadion si toata vara motociclistii vitezomani pun in pericol participantii la trafic.De ce nu a venit sa puna si pe Republicii asemenea dilme sau sa planteze ceva tevi??Te uimesti ce le debiteaza mintea unor asemenea purtatori de cuvint.Pai de ce sa pui asemenea dilme sa distrugi masini cind primaria avea politia comunitara rutiera la dispozitie.II punea aici pe comunitari la pinda impotriva vitezomanilor si nu sa ii lase sa pindeasca in centru orice masina cu numere de alt judet ce parcheaza pe interzis.

  5. Haoleu mo. Da şi aveti cu cocoaşîli di acolo. Şoferii să merge incet câ sâ dărâmâ palatu.

  6. Acest domn Nituc minte cu nerusinare motivind curba si accidentele,crezindu-ne prosti.Iata citeva contraargumente la minciunile sale privind asa zise accidente si pericol:
    1.Dupa cum se vede in foto si filmulet cele mai multe dune sunt la urcarea in panta deci nu in sensul spre acea curba zis periculoasa.Daca era vorba despre curba periculoasa trebuia sa planteze dune si in Str.V Parvan la intrarea spre Str V.I.Popa unde este acea curba.
    2.Nu au existat niciodata in aceasta zona accidente grave cu victime cu exceptia foarte rar a unor mici tamponari la fel de frecvente ca in orice zona a orasului.
    3.Daca tot minte motivind grija pentru pietoni sa ne spuna de ce in partea stinga a podului sensul spre piata unde constructorul a facut un podet si un trotuar tip transeu,sant nu exista balustrada metalica de protectie.Vede primaria si politia faptul ca in acea zona poti fi ingropat de viu in acel asa zis trotuar sant daca un vehicul derapeaza peste pordura de doar 10 cm?Aici nu e vorba de protectia pietonilor?
    4.Sa ne arate aricolul de lege si aprobarile politiei rutiere in baza carora sau plantat aceste dune de asfalt.
    5.Domnule Nituc nu ai dreptul legal sub umbrela ca protejezi sa distrugi si produci daune participantilor la trafic.
    Speram ca indiferent de culoare politica ce conduce in primarie politia Romana va avea curajul sa verifice si sa aplice masurile de rigoare pentru acest fapt

  7. Si sensul giratoriu improvizat de la podul pescariei a fost declarat ilegal de catre directia rutiera din cadrul politiei romane ,primaria fiind obligata sa dea drumul la circulatie pe direct dar primarul refuza sa aplice.Cine permite primariei sa incalce legea?Ce face politria rutiera?

    1. acel sens giratoriu de la podul pescariei cel mai mare exemplu de dobitocenie.
      acea intersectie poate fi semaforizata foarte usor si se pot face sensuri unice la intrarea si iesirea de pe pod.

  8. Domnule Nituc cu ce putere si in baza carei legislatii ati plantat aceste dune ?Politia rutiera ce face?De ce nu ati sapat niste santuri transversale pentru ca nu era nimic rau in viziunea primariei care aplica metode primitive.De unde grija primariei pentru accidente?Asta e sarcina politiei rutiere care are la dispozitie indicatoare rutiere ,covoare limitatoare de viteza ,radare..si nu aceasta metoda primitiva de distrugere a masnilor.Speram ca Politia Romana va verifica si sanctiona administratorul drumului care a facut aceast abuz

Back to top button