Administratie

Lovitura de grație pentru administratorii asociațiilor de proprietari

* Administratorii vor fi obligați prin lege să le dea raportul proprietarilor, în scris, la fiecare trei luni, despre situația financiară a asociațiilor pe care le conduc.

S-a terminat cu păcălelile, cu documentele ținute sub cheie, cu lipsa de transparență și cu plimbatul banilor locatarilor de la bloc prin conturile personale ale administratorilor. Cazurile de genul celor petrecute la Bârlad în urmă cu puțin timp, când administratorului Asociației de proprietari nr. 25 i s-a deschis dosar de cercetare pentru delapidare și abuz în serviciu, sunt pe cale de a deveni istorie. Un proiect de lege care a primit deja aprobarea Senatului și care se află pe masa Camerei Deputaților, va spulbera orice intenție a administratorilor necinstiți de a-i mai păcăli pe proprietari cu privire la soarta banilor pe care îi încasează.

Proiectul prevede completarea Legii 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu un articol prin care administratorii vor fi obligați să aducă la cunoștința proprietarilor, trimestrial, situația financiară a asociațiilor de care răspund. Proprietarii vor trebui să primească înștiințare, fie prin e-mail, fie în scris, și obligatoriu sub semnăturile administratorului, președintelui și cenzorului, cu situația plăților facturilor, situația conturilor bancare, a dobânzilor aferente, plățile salariale, restanțe la facturi, situația lucrărilor angajate din punct de vedere financiar etc.

Prin această măsură se dorește, pe de o parte, o mai mare corectitudine din partea administratorilor, iar pe de altă parte, informarea proprietarilor cu precizie în privința banilor pe care-i plătesc la asociație.

Inițiatorii proiectului de lege (nouă senatori și deputați) au avut drept argument cele câteva mii de acțiuni în instață la nivel național, ce au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de către administratorii de blocuri care au folosit banii locatarilor în interes personal. Nu de puține ori s-a întâmplat ca aceștia din urmă să fie nevoiți să achite de mai multe ori diverse sume, ori s-au trezit că anumite lucrări pe care le plătiseră nu au fost executate din cauză că meseriașii nu fuseseră plătiți de administrator.

La Bârlad, asemenea situații au tot fost de-a lungul timpului. Toată lumea cunoaște conflictele dintre proprietarii nemulțumiți și conducerile asociațiilor și au fost cazuri când administratori au suportat rigorile legii din pricină că și-au însușit banii oamenilor.

Zilele trecute, Est News a scris despre fostul administrator al Asociației nr. 25 – Mihaela Buzincu – care riscă să fie trimisă în judecată sub acuzația de delapidare și abuz în serviciu, acuzație sub care este cercetată penal de către Poliția Bârlad.

Proprietarii din cadrul asociației au depus o plângere pentru faptul că și-ar fi însușit pe nedrept diverse sume de bani din încasări, în perioada 2012 – 2013. Ei s-au plâns și de modul de repartizare a cheltuielilor, neafișarea listei de plată cu defalcarea de cheltuieli și modul de evidențiere a chiriilor. Cercetările efectuate de polițiști până în momentul de față arată că prejudiciul în acest caz este de 15.000 de lei.

Între timp, Mihaela Buzincu a rămas și fără atestatul de administrator, documentul care dă dreptul unei persoane să ocupe această funcție. Primăria Bârlad i l-a retras în urma scandalului din sânul asociației. (Simona MIHĂILĂ)

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

4 Comments

  1. oricum…proprietarii sunt idioti ca nu citesc legea 230/2007.Admninistratorii oricum erau obligati sa dea socoteala, nu la 3 luni ci ORI DE CATE ORI VREA PROPRIETARUL.

    1. Ai perfecta dreptate, da multi sunt foarte comozi asteapta ca altii sa sa lupte pt. interesul lor.
      Administratorii folosesc tot felul de strategii de a tergiversa raspunsurile directe si la obiect
      exemplu:
      Am solicitat aceste raspunsuri cu privire la situatia financiara un an de zile, am solicitat ajutorul primariei(nu au resurse sa efectueze un control la asociatia 33 , daca dorim acest lucru sa angajam un expert contabil pe care sa-l platim noi), raspunsul primit a fost foarte vag
      Adunare general nu se face decat cand doreste pres.de as.(odata la 5 ani)

  2. poate sa-si ia atestatul la Bucuresti daca vrea. Primaria nu are dreptul sa i-l retraga

  3. Toate entitatile care le trec prin mana banul public devin adevarate camatarii si aceasta lege este una reparatorie dar aplicata prea tarziu.

Back to top button