Invatamant

Simulările la Evaluarea Națională, ușoare pentru unii, grele pentru alții

de Roxana NĂSTASĂ

Luni s-a dat startul simulărilor la Evaluarea Națională. Elevii de clasa a VIII-a, unii mai pregătiți, alții mai puțin pregătiți au simulat examenul la Limba și Literatura Română luni, ieri la matematică urmând ca azi să aibă loc simularea la Limba și Literatura Maternă. Aceștia au intrat în săli la ora 9 și au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva subiectele transmise de Ministerul Educației.
Ca în fiecare an, elevilor bine pregătiți li s-au părut ușoare subiecte, iar celor cărora nu le prea place cartea li s-au părut extrem de dificile. Dacă la Limba Română, doina le-a dat bătăi de cap absolvenților de gimnaziu, la matematică cele mai grele li s-au părut subiectele de geometrie.
Primul subiect de la simularea la Limba Română a fost o doină populară, „Foaie verde fir mohor”. Elevii au avut de rezolvat mai multe puncte, printre care să explice rolul unei cratime, să transcrie o comparație și un epitet, iar la partea B, au avut de redactat o compunere între 150 – 250 de cuvinte în care să motiveze apartenența la specia doinei populare „Foaie verde fir mohor”.
La subiectul al doilea, elevii au primit un articol dintr-un ziar, pe baza căruia, de asemenea, au avut de rezolvat mai multe puncte. Aceștia au avut de formulat enunțuri, de identificat ce părți de vorbire sunt anumite cuvinte din anumite secvențe, de alcătuit anumite fraze sau de precizat funcțiiile sintactice ale unor cuvinte date. Subiectul al doilea, punctul B, a constat în redactarea unei scurte narațiuni în care să se relateze o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei zile de vară, în maxim 150 de cuvinte.
La matematică, însă, ca de obicei, elevilor li s-au părut mai dificile subiectele, mulți dintrei ei plângânu-se, în special, de cele de geometrie.
Cât de pregătiți sunt elevii pentru examenul de Evaluare Națională, vor vedea pe 6 martie când vor fi afișate rezulatele simulărilor. Notele obținute nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi discutate la nivelul clasei cât și la nivelul consiliului profesoral.
La fel ca și în anii precedenți, potrivit metodologiei de organizare, elevii care participă la simulare nu pot intra în sălile de examen cu manuale, cărți, dicționare, însemnări sau rezumate care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor și nici cu ghiozdane sau poșete.

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

Back to top button