Business

Au investit 14.000 de euro într-un demisol din centrul Bucureștiului și fac profit din prima lună. S-au îmbogățit

Cătălina Șuteu și Andrei Stanciu, doi tineri de 29 de ani pasionați de jocuri, au aflat de conceptul Escape the Room în timpul unei vacanțe la Londra.

„Nu am reușit atunci să mergem, dar ideea ne-a rămas în minte“, începe Cătălina Șuteu povestirea. „Anul acesta am tot citit despre joc, așa că i-am propus lui Andrei să încercăm și noi ceva de genul ăsta, fără să știm propriu-zis cu ce se mănâncă. Am cochetat o perioadă cu ideea, iar prin luna iunie am început să căutăm mai multe informații. Așa am și aflat că s-au deschis câteva și în România, în București și la Cluj.“

Înainte să pornească propriul lor business, Trapped, cei doi au mers în locațiile deschise deja în Capitală. „I-am vizitat pe cei din București, ni s-a părut și mai interesant conceptul și am decis să punem ideea în aplicare. Am deschis o primă cameră la noi acasă, în subsol, și am chemat mai mulți prieteni să o testeze. Le-a plăcut foarte mult, au venit și ei cu diverse sugestii și comentarii, așa că în luna iulie ne-am apucat serios de treabă. Am terminat scenariul și pentru o a doua cameră, iar în paralel am căutat spațiul potrivit“, povestesc cei doi.

„În luna august ne-am ocupat de amenajarea camerelor, am vrut să facem o treabă profesionistă de la început, fără jumătăți de măsură. Ne-au vizitat, la rândul lor, cei care mai au astfel de spații în București; ne recomandăm reciproc, pentru că nu este o piață pe care să existe concurență, este o afacere în care clientul, după ce intră, devine oarecum dependent. Odată ce termină camerele disponibile într-o casă, caută automat alte locații.“

Investiția a venit din fonduri proprii, dar businessul este, și în cazul Trapped, unul profitabil. „Investiția a fost de aproximativ 14.000 de euro. Foarte multe lucruri le-am făcut noi, dar în alte condiții investiția ar fi fost mai mare. Ne-am gândit și la posibilitatea de a lua o franciză, dar din dorința de a face totul de la zero am ales să mergem pe drumul nostru de la început“, spune Andrei Stanciu. „Am deschis de o lună și câteva zile, și chiar din a doua săptămână am avut destul de multă lume. Au jucat mai mult de 300 de persoane de când am deschis camerele. Ne gândeam că vom ajunge cu încasările la nivelul cheltuielilor după două-trei luni, dar am reușit asta din prima lună.“

Cât despre promovare, tinerii antreprenori investesc în primul rând în social media. Un episod neașteptat i-a ajutat să câștige notorietate: „S-a întâmplat ca o vedetă să vină aici de ziua ei și a scris despre acest loc pe blog, și asta a contat destul de mult“.

Importantă, spun cei doi, este prezența sutelor de aplicații de mobil de la care a pornit, practic, acest tip de business. „În general, lumea vine gândindu-se la jocurile de pe telefon sau la cele de pe calculator. Cei mai mulți sunt sceptici atunci când ajung la noi, dar toți pleacă zâmbind. Avem un feedback mult mai bun decât ne-am fi așteptat înainte să începem.“

Escape the room este un joc în care într-o perioadă limitată de timp căutând indicii ascunse, descoperind camera și secretele din ea, folosind inteligența, ingeniozitatea și imaginația trebuie să scapi din cameră.

Sursa: businessmagazin.ro

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Related Articles

Back to top button