Tudor Chirilă, dezamăgire fără precedent pentru publicul bârlădean
de Simona MIHĂILĂ
* Intr-o criza de nervi pe care nu si-a putut-o tine sub control, solistul de la Vama a refuzat să acorde autografe, deși le-a promis copiilor care l-au așteptat ore întregi, că le va face acest hatâr, după concert. Tudor Chirilă i-a pedepsit, astfel, pe hotelieri care nu i-au oferit unuia dintre colegii lui, pat matrimonial în camera unde a fost cazat, ci pat de o persoană. De altfel, Tudor Chirilă a rupt câteva minute bune din timpul pentru care a fost plătit cu circa 5.000 de euro ca să cânte, spre a povesti pățania cu patul, taman în mijlocul concertului.
Entuziasmul cu care bârlădenii au așteptat concertul trupei Vama s-a transformat într-o uriașă dezamăgire pentru public. Tudor Chirilă, solistul trupei, a reușit ceea ce niciun alt artist care a cântat vreodată la Bârlad (și au fost destui, orașul fiind renumit pentru tradiția spectacolelor cu mari artiști pe care le oferă de câteva ori pe an) nu a reușit până acum: să calce în picioare valul de simpatie și bucuria imensă pe care bârlădenii i le-au pus la picioare.
Îmbătat de succesul pe care i l-a adus Vocea României, după ce concurentul antrenat de el a câștigat trofeul, Tudor Chirilă a șocat publicul bârlădean prin aroganță. Cu o atitudine zeflemitoare, nefăcând un mimim efort de a mima, măcar, politețea, el le-a făcut vânt, efectiv, zecilor de copii și adolescenți care l-au așteptat ore întregi pentru a obține un autograf. De poze, zâmbete și mici amabilități nici nu a putut fi vorba. Tudor Chirilă e prea valoros pentru așa ceva!
Fiindca in contractul incheiat cu organizatorii (pe care l-a tot invocat pe pagina sa de facebook) nu se stipula sa si fie dragut cu fanii, talentatului artist nici nu i-a trecut prin cap sa il incalce. Asadar, in răstimpul care a precedat urcarea pe scenă, vizibil enervat de prezența celor câteva zeci de persoane (majoritatea sub 14 ani) care l-au înconjurat pentru poze și autografe, Chirilă le-a aruncat obosit și plictisit spre scarbit, o promisiune în vârful buzelor: „Nu acum! După cântare, da?”. Apoi, le-a întors spatele. In contract nu scria ca trebuie sa stea cu fata la plozi, nu?
După câteva melodii, la jumătatea recitalului, solistul de la Vama și-a lăsat auditoriul cu gura căscată în momentul în care a început să ironizeze condițiile de cazare plătite din banii bârlădenilor. Artistul a luat peste picior faptul ca acest modest oraș de provincie, nu a fost suficient de exaltat de ilustra sa prezenta incat sa ofere conceptului de „cameră Single”, caracteristicile „camerei Double” (patul Queen sau King size). O asa ofensa trebuia taxata! Mai ales ca termenii contractului nu interziceau sa fie sarcastic pe banii barladenilor, nu?
Concret, surse din rândul personalului hotelier ne-au declarat că Tudor Chirilă a făcut un adevărat tărăboi din cauză că una dintre camerele în care a fost cazat un membru al trupei Vama nu avea pat matrimonial, ci pat de o persoană.
În regim hotelier, „Camera single” este cea în care este cazat un singur ocupant, de obicei cu un singur pat îngust twin – size, adică dimensiunea de 90 x 200 cm. Dar Tudor Chirilă e prea mare!
Ca-n filmele cu marile vedete
Până la finalul concertului, numărul fanilor care l-au așteptat pe solistul de la Vama pentru autografe și poze a crescut (naiv de curat) și mai mult. Fara a banui ceva despre criza de nervi incontrolabila a artistului, criza provocata de absenta patului matrimonial din camera colegului de trupa (o scapare incalificabila cand vorbim de un colos al rock-ului), copiii și adolescenții au așteptat cu sufletul la gură momentul în care acesta a coborât de pe scenă. Stupefacția a fost fără limite când Tudor Chirilă, în loc să-și respecte promisiunea făcută fanilor la începutul „cântării” (uneori, pentru prostii din provincie, cuvantul e cuvant), a coborât – la fel de sictirit și de enervat – în viteză si a intrat în clădirea Primăriei Bârlad. Prezenta inspaimantatoare a catorva zeci de copii cu carnetele pentru autografe si camere foto in maini a fost prea mult pentru sensibilul Tudor. A virat pe holuri intr-o fuga smintita, către ieșirea secundară unde îl aștepta, strategic, microbuzul trupei. Exact asa cum a vazut el in filmele documentare despre Elvis Presley sau Michael Jackson. Uluiți, copiii s-au dat în lături din calea „inegalabilului” Tudor Chirilă. Câțiva, au încercat să-i ia urma, dar fără succes.
Membrii trupei Uriah Heep, care a susținut la Bârlad un concert la ediția din 2008 a Zilelor culturale, ar avea ce să învețe de la un titan precum Tudor Chirilă, în materie de comportament de „vedetă”. Uriah Heep, care sunt unii dintre cei mai iubiți artiști rock de pe mapamond, din toate timpurile, s-au „coborât” până într-atât încât nu au refuzat nici conferințele de presă, nici autografe și nici nu s-au plâns de zecile de minute în care au conversat cu fanii și s-au pozat alături de ei. Mai mult, lor nici nu le-a trecut prin gand sa le ceara organizatorilor „sesiune de autografe” in conditii de maxima securitate. Dar de la Tudor Chirilă nu putem avea asemenea așteptări. El e prea mare! Si prea sensibil, dupa cum a anuntat intr-o carte plina de profunde intelesuri (si descoperita mai cu seama dupa popularitatea adusa de Vocea Romaniei).
Cui îi pasă de scuzele lui?
La puțin timp după această veritabila demonstrație de vedetism (contractul nu interzice, da?), in care exemplul modestiei si al masurii nu intra in tarif, Tudor Chirilă a postat pe Facebook un mesaj în care – extraordinar! – da semne ca s-a prins ca a comis-o. In aceeasi maniera zeflemitoare, el scrie: „Îmi cer scuze copiilor care au așteptat autografe după cântarea din seara asta de la Bârlad. Nu am fost în apele mele. Știu că există prejudecata că autografele sunt o condiție obligatorie și îmi asum că am încălcat «regula». Îmi asum și că voi fi catalogat drept arogant sau fițos. Totuși cred că e bine să mai facem și ce simțim nu doar ce se așteaptă de la noi”.
Niste „no-name”, precum Elvis Presley, Michael, Celine Dion, Uriah Heep, The Beatles, Bon Jovi ar spune că autografele nu sunt „condiție obligatorie”, ci un un gest de bun-simț, iar acordarea lor nu este „prejudecată”, ci un semn de respect si recunostinta pentru aceia care lasa tot si vin sa te aplaude.
Iar daca s-a intamplat ca vreunul dintre acestia sa fuga de puhoiul nebun de admiratori, a facut-o atunci cand publicul devenise presiune si amenintare pentru securitatea fizica a lor, si nu cand era inca necesitate pentru un cont bancar. Iar teatrul ieftin al lui Chirila in fata realitatii de la Barlad nu indica nicidecum existenta macar vaga (spre invizibila) a primei ipostaze. Degeaba a incercat el, pe facebook, sa zugraveasca un scenariu in care fanii navaleau ca nebunii peste el si ca goana zaluda a fost justificata. E o minciuna sfruntata! Strategie de marketing, eventual.
„Rusine”, Tudor Chirila!
Iar despre toanele de artist in spatele carora se ascunde doar cand ii convine, propriile sale comentarii de pe facebook arata ca „marele” artist poate sa judece si la rece: atunci cand invoca termeni contractuali, servicii contra cost, bani si „cantare” peste „program”. In aceste situatii, „sentimentele” il parasesc.
Și pentru că „e bine să mai facem și ce simțim”, unii bârlădeni nu au cazut in plasa exasperarii mimate de Tudor Chirila si au „simțit” nevoia să-i spuna de la obraz:
* Nu e bine Chiriluțț!!! Când muncești îți lași problemele și nervii acasă, nu le duci cu tine la concert. Oamenii plătesc ca să vadă artistul nu ca să-i suporte nazurile.
*Sunteți niște nesimțiti! Ați venit la Bârlad, ați criticat hotelul 10 minute, ați dansat alte 10 minute, ați tras de timp încă 10 minute cu un 00 de adormea lumea, iar restul ați cântat până la o oră ca să vă luați banii și să plecați! Lumea a ieșit din case pentru voi, iar în timp ce pierdeați vremea pe scenă rămâneau tot mai puțini oameni în fața ei! SA VA FIE RUSINE!
* Păi dacă era să mai facem și ce simțim și ne-am fi întors cu toții cu spatele la tine de fiecare dată când terminai o melodie, așa cum la toate melodiile ai făcut tu, te retrăgeai de mult de pe scenă. Și totusi noi, cei din Barlad, cu un hotel care din pacate nu e pe placul tău, am știu să avem bun-simț.
* Tu la Bârlad și Simona Halep la Galați. Copiii și fanii voștri din colțul ăla de țară abia așteptau să vă vadă. Poate au făcut ceva sacrificii să fie acolo. Rușine!
noroc de vocea romaniei ca sa mai auda lumea de el
fumase ceva iarba, trasese pe nas o liniuta. un descreierat
ce mai vedeta
Madalin, debitezi numai prostii
Felicitari pentru curajul de a lua atitudine fata de crizele unui cantaret care nu stie sa-i respecte pe cei care l-au platit ca sa le cante. Nu multi ziaristi indraznesc sa se puna cu artisti atat de dificili. Cred ca pentru asta nu va uita Barladul prea curand. Daca aplauzele si admiratia noastra l-au obosit si nu au fost demne de luat in seama, atunci macar asa sa isi aduca aminte de noi. Rusine, Tudor Chirila
Nu înțeleg de unde până unde această controversă. Tudor Chirilă, a fost artistul desemnat pe facebook, printr-un vot, să participe la Zilele Culturale ale Bârladului. A avut chiar un avans considerabil din câte țin eu minte. În momentul concertului, toți erau distrați, apatici, nu aveau vlagă, nu era acea empatie specifică unui concert. Ce ați fi vrut să facă omul ? Să laude prestația publicului? La început a încercat să facă atmosferă, dar ulterior, și-a dat seama că e în zadar. Iar chestia cu hotelul a fost doar o ” parodie ” , nimic mai mult. Nu mai fiți atât de subiectivi și nu mai judecați artiștii. În curând, nu o să mai vină nimeni să concerteze la Bâlad. P.S : la Gabriel Dorobanțu s-a întâmplat la fel, aveai impresia ca nimeni nu-l cunoaște.
ce prostii poti sa spui!! visezi „parodie”. poate nu stii cum racnea ca nebunul in hotel ca nu are colegul lui pat dublu. tocmai ca a fost ales de oameni ca sa cante, trebuia sa-i trateze cu respect. ce atatea pretentii pe capul lui? du-te si invata semnificatia cuvantului empatie ca numai prostii scrii
Nu ai înțeles nimic din ce am zis eu. Stai jos, ai nota 4 !
eu cred ca a inteles foarte bine. „nu era acea empatie specifica unui concert” :))))) esti proasta rau. pune mana pe un DEX