Home » Invatamant » Cea mai căutată educatoare din Bârlad! Toți părinții își vor copiii la ea!

Cea mai căutată educatoare din Bârlad! Toți părinții își vor copiii la ea!

Grupa mare a Grădiniței cu program normal nr.9 din Bârlad are nici mai mult nici mai puțin decât 33 de prichindei, asta în condițiile în care grădinițe similare au grupe cu 15 sau cel mult 20 de copii.

Supradimensionarea grupei educatoarei Cristina Pintilie nu este ceva nou. Din 2008, de când este angajata Grădiniței nr. 9, numărul copiilor care se înscriu în grupa mică a domniei sale este mai mare de la o serie la alta. Rezultatele deosebite pe care educatoarea le are cu copiii de care se ocupă și calitățile pedagogice înnăscute au determinat părinții preșcolarilor care au fost în grupa ei să o recomande și altor părinți. Referințele excelente sunt motivul pentru care părinți din tot orașul ajung să-și înscrie copiii la grupa educatoarei Cristina Pintilie. Sunt ani în care, la grupa acesteia, se înscriu 26-27 de copii, dar pe parcurs sunt și părinți care vor să-și transfere copiii de la Grădinița cu program prelungit nr. 9 la cea cu program normal, din diferite motive. Astfel, grupa se mărește cu 5-6 copii.

Sunt ani în care la grupa mică se înscriu de la început 33-34 de copii. Au fost cazuri în care părinții de la țară și-au închiriat locuințe la Bârlad tocmai pentru a-și putea înscrie copiii la Grădinița nr. 9 cu program normal, la grupa educatoarei Cristina Pintilie. Aceasta a încercat de fiecare dată să nu refuze pe nimeni, dar, din păcate, spațiul insuficient a obligat-o să limiteze numărul maxim al copiilor din grupa sa. Uneori, părinții au fost atât de insistenți încât au spus că vor aduce ei măsuțe și scăunele, numai să le fie acceptați la grupă copiii.

Prichindeii din grupa Cristinei Pintilie provin din toate zonele orașului, iar pentru a-i putea înscrie, părinții apelează la tot felul de tertipuri, cum ar fi invocarea faptului că bunicii care-i supraveghează pe micuți după ora 12 locuiesc în vecinătatea grădiniței.

Îndrăgita educatoare consideră că nu ea se face „vinovată” de această avalanșă de înscrieri.

Cred că părinții sunt atrași de condițiile deosebite oferite de Grădinița nr. 9. Cheia succesului la grupă ține de frecvența cu care vin la grădiniță copiii. La mine la grupă, de exemplu, cu o singură excepție, toți părinții au conștientizat importanța prezenței copiilor fără multe întreruperi. O pauză, fie și din motive de sănătate se observă clar la evaluarea cunoștințelor dobândite de preșcolari. Nu putem fi absurzi. Când copilul este bolnav, trebuie izolat, dar nu mai mult decât spune medicul. Micuțul trebuie să-și dezvolte imunitatea, trebuie lăsat în colectivitate atât timp cât sănătatea nu-i este pusă în pericol și nu să absenteze pentru că părinții vor să-l ferească de eventuale îmbolnăviri. Zilnic, eu dau fișe fiecărui preșcolar, iar ei trebuie să facă dovada că și-au însușit cunoștințele predate, numai că cei care au lipsit nu vor putea să răspundă. Am copii din medii sociale defavorizate, care de multe ori reușesc să egaleze și chiar să depășească punctajele copiilor din familii cu o situație bună, care, însă, nu frecventează atât de des grădinița ca primii.”, a declarat educatoarea Cristina Pintilie.

„Dacă știi să-i motivezi, nici nu se observă că grupa e atât de numeroasă!”

În mod normal, o grupă de grădiniță nu trebuie să aibă mai mult de 25 de copii, pentru ca educatorul să facă față. Totuși, cum reușește Cristina Pintilie să stăpânească 33 de preșcolari?

„Dacă știi să-i motivezi, nici nu se observă că grupa e atât de numeroasă! Nu este greu. Avem, desigur, activități la care se lucrează individual cu copiii, dar și activități de grup. Eu sunt adepta învățării pe grupe. Lucrez cu echipe, iar la final trebuie să ajungem la punct comun. După activitatea de predare, îi punctez individual, iar pentru activități de consolidare, recapitulare și evaluare apelez la organizarea copiilor pe echipe. Colaborează foarte bine în cadrul echipei și-și dau interesul să fie mereu cei mai buni. Evident, au și posibilitatea de a se afirma ca lideri. Dacă aș vedea că nu obțin rezultatele dorite tocmai din cauza numărului mare de copii, fiți sigură că aș fi prima care ar sesiza conducerea grădiniței. Copiii sunt liniștiți pentru că am găsit « soluții pentru gestionarea situației. Ceva zgomot se produce doar în pauza de masă, lucru normal, de altfel”, a mai adăugat educatoarea.

„Învăț în fiecare zi de la copiii din grupa mea”

Preșcolarii pe care Cristina Pintilie îi educă și care sunt acum în grupa mare vin din medii diferite. Este greu să-i explici unui copil de câțiva anișori de ce colegul lui este îmbrăcat mai frumos, de ce vine cu mașina la „grădi”, de ce are un pachet mai gustos. Educatoarea încearcă să estompeze pe cât posibil aceste diferențe. Copiii sunt înțelegători și nu de puține ori își împart unii altora pachețelul.

Am o fetiță cu o situație familială deosebită, fără mari posibilități materiale, căreia i-am oferit un pachet cu haine și s-a bucurat enorm. Nu erau haine noi, dar am văzut de a doua zi că le poartă cu plăcere, că sunt curate și nu se simte mai prejos față de ceilalți copii. Vinerea trecută, de exemplu, patru copii n-au venit cu bani de acasă pentru spectacolul de teatru. Pur și simplu, părinții nu au avut. Am făcut în așa fel încât toți copiii să vadă spectacolul. Procedez la fel și de sărbători, când nu toți părinții au bani de cadouri. Sunt părinți mai înstăriți care se oferă să-i ajute. Câteodată, dau și de la mine, pentru că micuții nu trebuie să se simtă marginalizați. Este destul de greu pentru că, pe măsură ce cresc, copiii încep să-și dea seama despre unele diferențe dintre ei. Învăț în fiecare zi câte ceva de la copiii mei și, în special, de la cei din medii defavorizate. De multe ori, sunt mai buni, mai serioși, mai înțelegători și frecventează mai des grădinița, în ciuda problemelor. Într-o zi, o fetiță mi-a spus că unii copii sunt neatenți atunci când li se explică pașii de dans și din cauza lor toți ceilalți copii sunt nevoiți să repete de mai multe ori. E fantastic să vezi cât de responsabili sunt și cum iau ei atitudine. Ca educator, fiecare zi e o provocare și asta te ține în priză și te face să evoluezi permanent”, a mărturisit educatoarea Cristina Pintilie.

Pe 30 martie, grupa mare coordonată de Cristina Pintilie va avea lecție deschisă în cadrul cercului pedagogic din acest semestru. Va trebui să desfășoare activitatea cu toți cei 33 de copii și, evident, va apela la lucrul în echipă. Are emoții, dar e convinsă că totul va ieși bine. Activitatea cu titlul „Frumusețile și bogățiile țării”, pe care o va prezenta la cercul pedagogic, urmărește promovarea valorilor naționale în rândul copiilor de vârstă preșcolară. Se vor aborda teme precum flora și fauna României, ocupații și trăsături ale românilor din diferite zone geografice, obiective turistice, etc. Nu a dezvăluit prea multe deoarece vrea să păstreze surpriza pentru colegele sale din Bârlad și mediul rural, care vor fi prezente pe 30 martie la Grădinița nr. 9. (Mihaela NICULESCU)

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: