National

ANAF a luat în vizor persoanele care își câștigă existența din online

Fiscul a pus ochii pe creatorii de conținut. De la vloggeri, bloggeri și până la youtuberi, toți cei care își câștigă existența din online trebuie să plătească taxe la stat. Controalele au început de anul trecut, iar inspectorii ANAF au descoperit că unii nu și-au declarat venituri de milioane de lei. Controlați sunt artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări.

Mircea Bravo este unul dintre cei mai cunoscuți vloggeri din România, cu peste un milion de abonați pe Youtube. Anul trecut, firma sa a avut un profit net de peste 1,4 milioane de lei, potrivit datelor oficiale și este cu taxele la zi.

Mircea Bravo, youtuber: Noi avem o companie, eu cu asociatul meu, care facem producții video, vedem treaba mult mai serios, avem angajați. Este mult mai rentabil ca toți angajații să fie declarați și toate taxele să fie plătite. Pentru sumele care vin noi platim 16% TVA-ul clasic și 5% impozit pe profit. Asta este tot. Mi se pare absolut normal că creatorii de conținut să își plătească taxele, este un principiu democratic. În orice țară, din tot ce câștigi, o parte merge către stat.

ANAf controlează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii

Pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame.

Adrian Bența, consultant fiscalDacă eu sunt o persoană fizică care mă ocup cu reclame, la diverse produse, de exemplu parfumuri, atunci trebuie să mă înregistrez la Registrul Comerțului și sunt obligat să țin contabilitate. Se va face o evaluare a supraveniturilor impozabile, persoana fizică depunde declarația unică până în 25 mai, iar până pe 25 mai va plăti impozitul pe venitul generat pe astfel de activități de reclamă și publicitate.

Principalele controlate de ANAf activează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.

ANAF se adaptează evoluției tehnologiei și verificã veniturile obținute din activități specifice mediului online, precum monetizarea publicării de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video, sau din vânzarea de programe/aplicații software pe platforme dedicate.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button